ساخت بیمارستان سوانح سوختگی در پایتخت با همکاری خیرین
کد خبر: 1435997
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۸:۲۰
نیری خبر داد:

ساخت بیمارستان سوانح سوختگی در پایتخت با همکاری خیرین

گروه سلامت: رئیس مجمع خیرین سلامت از ساخت بیمارستان سوانح سوختگی در پایتخت خبر داد و افزود: هم اکنون تنها یک بیمارستان بسیار قدیمی سوانح سوختگی در تهران وجود دارد و ساخت چنین مجموعه‌ای در برنامه‌های برخی از خیرین قرار گرفته است.

سیدرضا نیری، رئیس مجمع خیرین سلامت در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با اشاره به برنامه‌های پیش روی این مجموعه  از ساخت بیمارستان سوانح سوختگی در پایتخت خبر داد و گفت: در حال حاضر تنها یک بیمارستان سوانح سوختگی در تهران وجود دارد که آن بسیار قدیمی است.
نیری با بیان اینکه ساخت چنین مجموعه‌ نیازمند هزینه‌ای 200 میلیاردی است، افزود: بنابراین با برخی از خیرین در این خصوص مذاکرات لازم صورت گرفته و زمین احداث این بیمارستان نیز در غرب تهران دیده شده است.
وی ادامه داد: از دیگر برنامه‌های پیش روی مجموعه ساخت بیمارستان جنرال آموزشی در غرب تهران با سرمایه عظیم 300 تا 400 میلیاردی است. هر دو این بیمارستان‌ها هیئت امنایی و مردمی و زیرنظر خود مردم خواهد بود که تاکنون 60 درصد توافقات لازم برای راه‌اندازی این مجموعه صورت گرفته است.
دبیرکل مجمع خیرین سلامت با بیان اینکه هم‌اکنون 40 هزار نفر عضو این مجمع هستند، گفت: تاکنون مردم بیش از دو هزار میلیارد تومان به این تشکیلات کمک و چهار میلیون و 500 هزار متر زمین برای احداث مراکز بهداشتی و درمانی به این مجموعه اهدا کرده‌اند.
مشاور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر اینکه در طی چهار سال اخیر بیش از 150 مرکز و شعبه مجمع خیرین سلامت در کشور ایجاد شده است، بیان کرد: هم اکنون به طور معمول در هر شعبه 100 نفر از معتمدین هر منطقه مشغول به فعالیت هستند و در پی حل مشکلات بهداشتی و درمانی مردم‌اند.
نیری با تاکید بر اینکه در تلاشیم تا قبل از اینکه مردم بیمار شوند و به بیمارستان‌ها مراجعه کنند، سهم بیشتری در ارتقای سلامت آن‌ها داشته باشیم، تصریح کرد: هم اکنون هزار و 800 مرکز نیز توسط این مجموعه ساخته، تجهیز و یا ترمیم شده و در اختیار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار گرفته است.

captcha