کمک به مظلومان، وظیفه شرعی و انسانی مسلمانان است
کد خبر: 1432881
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۳

کمک به مظلومان، وظیفه شرعی و انسانی مسلمانان است

گروه سیاسی: معاون آموزشی حوزه علمیه علوی هیدج با اشاره به تأکیدات قرآن در زمینه کمک‌رسانی به مظلومان، گفت: دفاع از مردم مظلوم فلسطین نه تنها یک وظیفه نوع‌دوستانه و انسان‌دوستانه است بلکه طبق تأکیدات قرآن کریم در راستای یاری مظلومان وظیفه شرعی برای همه مسلمانان جهان است.

حجت‌الاسلام سید‌یوسف موسوی‌منش، معاون آموزشی حوزه علمیه برادران علوی هیدج در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از زنجان، گفت: خداوند متعال در آیه 72 سوره مبارکه انفال می‌فرماید: «وَإِنِ اسْتَنصَرُوکُمْ فِی الدِّینِ فَعَلَیْکُمُ النَّصْرُ إِلاَّ عَلَى قَوْمٍ بَیْنَکُمْ وَبَیْنَهُم مِّیثَاقٌ وَاللّهُ بِمَا تَعْمَلُونَ بَصِیرٌ: اگر گروهی از مؤمنان(مهاجرین مکه) به خاطر حفظ دینشان از شما یاری طلب کنند لازم است تا به یاری آنان بشتابید» که این آیه شریفه با صراحت مسلمانان را ملزم می‌کند تا به یاری برادران دینی خود که مورد ظلم و ستم قرار گرفته‌اند، شتافته و به وظیفه دینی خود عمل کنند.
وی با اشاره به تأکیدات قرآن در زمینه کمک‌رسانی به مظلومان، عنوان کرد: دفاع از مردم مظلوم فلسطین نه تنها یک وظیفه نوع‌دوستانه و انسان‌دوستانه است بلکه طبق تأکیدات قرآن کریم در راستای یاری مظلومان وظیفه شرعی برای همه مسلمانان جهان است.
حجت‌الاسلام موسوی‌منش تأکید کرد: بنا به فرموده امام خمینی(ره) مسئله قدس یک مسئله شخصی و یا مخصوص به یک کشور در عصر حاضر نیست و از همین‌رو با رویکردی آگاهانه آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را روز قدس نامید تا زمینه مقابله با ظلم و ستم برای همه مسلمانان و حتی تمامی نوع‌دوستان و آزادگان جهان فراهم آید.

روز قدس نماد انزجار مسلمانان نسبت به مستکبران جهان است
معاون آموزشی حوزه علمیه برادران علوی هیدج با تأکید بر این‌که روز قدس نماد انزجار مسلمانان نسبت به مستکبران جهان است، عنوان کرد: بنا به فرموده امام راحل، روز قدس روز حیات اسلام و روزی است که باید به همه ابرقدرت‌های جهان هشدار دهیم که اسلام دیگر تحت سیطره شما واقع نخواهد شد.
وی شرکت در راهپیمایی روز قدس را وظیفه شرعی و دینی افراد دانست و ابراز کرد: ما مردم مسلمان و آزادگان جهان به ویژه امت ایران اسلامی در صحنه مقابله با ظلم و ستم حاضر می‌شویم و به وظیفه شرعی و انسانی خود عمل می‌کنیم.
حجت‌الاسلام موسوی‌منش در پایان با بیان این‌که روز قدس نشانگر اثبات همبستگی مسلمانان با مردم مظلوم فلسطین است، خاطرنشان کرد: مردم مسلمان و آزادی‌خواه جهان با شرکت در راهپیمایی روز قدس به مردم مظلوم فلسطین که زیر بار حملات وحشیانه اسرائیل قرار دارند، ثابت خواهند کرد که در عرصه جهاد با ستم تنها نیستند و همه امت اسلامی با وحدت کلمه پشتیبان آنها خواهند بود.

captcha