نمایش گنجینه قرآن‌های نفیس در نمایشگاه قرآن و عترت مشهد
کد خبر: 1432279
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۳

نمایش گنجینه قرآن‌های نفیس در نمایشگاه قرآن و عترت مشهد

گروه فعالیت‌های قرآنی: گنجینه قرآن‌های نفیس خطی توسط مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت آیات در تالار فردوسی نهمین نمایشگاه قرآن و عترت مشهد به نمایش گذاشته شده است.

نرگس نعیمی‌جمال، مدیراجرایی مرکز تربیت مربی قرآن کریم آیات خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، گفت: گنجینه قرآن‌های نفیس خطی توسط مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت آیات در تالار فردوسی نهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد به نمایش گذاشته شده است.

وی با بیان اینکه جعفر اسدی، واقف 50 جلد قرآن به این مؤسسه است، افزود: این قرآن‌ها متعلق به دوره صفویه است که در انواع سربی، سنگی و ماشینی به چاپ رسیده‌اند.

مدیر اجرایی مرکز تربیت مربی قرآن کریم آیات خراسان رضوی به چاپ دستی برخی از قرآن‌ها اشاره و بیان کرد: کتاب غرائب‌القرآن و رغائب‌الفرقان یک کتاب تفسیر قرآن است که حدود 200 سال پیش به‌صورت دستی نگاشته شده و در این گنجینه به نمایش درآمده ‌است.

نعیمی‌جمال با اشاره به اینکه در این گنجینه، قرآن چاپ هندوستان را داریم که دارای ترجمه، تفسیر و حاشیه‌نگاری همراه ابیات شعر در تفسیر است، ادامه داد: قرآن دیگری با جلد چرمی نفیس، تذهیب و طلاکوب شده در این گنجینه موجود است که صد سال قبل در دوره مظفرالدین شاه به چاپ رسیده است.

وی با بیان اینکه در این غرفه پذیرش دانشجو برای مرکز تربیت معلم قرآن کریم انجام می‌شود، گفت: در این مرکز تربیت استاد و مربی قرآن کریم در گرایش‌های پیش‌دبستانی، مقاطع ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان، مفاهیم و تدبر در قرآن، حفظ و مفاهیم قرآن صورت می‌گیرد.

مدیر اجرایی مرکز تربیت مربی قرآن کریم آیات خراسان رضوی، از تصحیح قرائت در این غرفه خبر داد و بیان کرد: مراجعه‌کنندگان با حضور در این بخش از غرفه آیاتی از قرآن را تلاوت کرده و قواعد تجویدی آنها توسط استاد مربوطه تذکر داده می‌شود و کتاب‌هایی همچون چهل چراغ(زندگانی و گزیده اشعار چهل شاعر نام‌آور ادب پارسی از رودکی تا جامی)، کتاب خرمشهر نوشته غلامرضا قائنی ثانی و تفسیر سوره حجرات حجت‌الاسلام محسن قرائتی به آن‌ها به‌عنوان هدیه داده می‌شود.

مدیر اجرایی مرکز تربیت مربی قرآن کریم آیات خراسان رضوی به معرفی طرح نهضت بزرگ قرآن کریم در این غرفه اشاره و بیان کرد: این طرح در 13 منطقه شهر مشهد و همچنین مناطق محروم از جمله روستاهای اطراف مشهد همچون کلات به صورت رایگان ویژه دانش‌آموزان و بزرگسالان برگزار می‌شود. 

نعیمی‌جمال از گزارش تصویری فعالیت‌های این مؤسسه سخن گفت و بیان کرد: همچنین فعالیت‌های 40 نفر از فارغ‌‌التحصیلان این مؤسسه که مربی طرح نهضت بزرگ قرآن هستند، در قاب تصویر در این غرفه در معرض دید مراجعه‌کنندگان قرار گرفته است.

همچنین زهره سلیمی، مسئول جلسه مرکزی آموزش قرآن کریم آیات، گفت: در غرفه مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت آیات، جلسات آموزش قرآن کریم که از سال 89 به‌مدت پنج سال زیر نظر دارالقرآن علی‌بن ابی‌طالب(ع) تهران برگزار می‌شود، به اطلاع بانوان می‌رسد.

وی با بیان اینکه این جلسات قرآنی در رشته‌های روخوانی، روانخوانی، ترتیل، تجوید، صوت و لحن، مفاهیم با حضور قاریان و اساتید برجسته برگزار می شود، اظهار کرد: بانوان علاقه‌مند می‌توانند جهت ثبت نام و حضور در این جلسات قرآنی به نشانی میدان شهدا، کوچه باغ عنبر، حسینیه ابوالفضلی خیاطها(تکیه حاج رجب) مراجعه کنند یا با تلفن‌های 09151018991 و7242169 –  0511 تماس بگیرند.                         

captcha