تفکر و اندیشه در شب‌های قدر برترین عبادت‌هاست
کد خبر: 1430684
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۶
مسئول اداره تبلیغات اسلامی سیمرغ:

تفکر و اندیشه در شب‌های قدر برترین عبادت‌هاست

خبرنگاران افتخاری/ حمیدرضا گل‌محمدی: حجت‌الاسلام قاسم روحانی‌فرد گفت: تفکر و اندیشه در شب‌های قدر برترین عبادت‌‌هاست.

به گزارش خبرنگار افتخاری خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، حجت‌الاسلام قاسم روحانی‌فرد، مسئول اداره تبلیغات اسلامی سیمرغ با اشاره به اهمیت والای شب‌های لیالی قدر گفت: تفکر و اندیشه در شب‌های قدر، برترین عبادت‌هاست و زمینه رشد معنوی و رسیدن به زندگی ایده‌آل قرآنی را فراهم می‌آورد. ارتباط با خداوند سبب مصونیت انسان از گناهان شده و عبادت زمینه این ارتباط را ارتقاء می‌بخشد.

وی با بیان اینکه شب‌های قدر فرصتی برای ایجاد ارتباط بیشتر با خداوند و فاصله گرفتن از وسوسه‌های شیطانی است، افزود: فهم و تعقل در آیات قرآنی به عنوان بالاترین عبادت در این شب‌ها سفارش شده است، زیرا موجب تداوم و استمرار ارتباط با خداوند می‌شود.

روحانی‌فرد توسل به آیات قرآنی و تلاوت قرآن کریم را بسیار ارزشمند دانست و تصریح کرد: شب قدر به دلیل نزول قرآن که به عنوان بهترین منبع هدایت برای انسان‌ها معرفی شده است، ارزشی بالاتر از هزار ماه پیدا کرده و انسان نیز می‌تواند با توسل به قرآن سعادت اخروی و دنیوی خود را رقم بزند.

مسئول اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سیمرغ دعا و نیایش را یکی دیگر از اعمال ارزشمند در این شب‌ها ذکر کرد و ادامه داد: دعاها زمانی اثر گذارند که زمینه اجابت آن را فراهم کرده باشیم و خود را خالصانه به درگاه خداوند برسانیم.

وی دعا برای دیگران و ادای حق آن‌ها را دو عمل مهم در این شب‌ها اعلام کرد و افزود:  پس از استغفار و برائت از دشمنان، تلاوت دعای جوشن کبیر که شامل هزار نام خداوند است بسیار سفارش شده است. تلاوت این دعا موجب معرفی، شناخت بهتر عظمت خداوند، دقت به مضامین و مفاهیم بزرگ این دعاها انسان را به خداوند نزدیک‌تر می‌کند.

این مسئول فرهنگی با تأکید بر بهره‌گیری جوانان از این فرصت ارزشمند بیان کرد: جوانی بهترین فرصت برای تزکیه نفس و ارتباط با خداوند است. جوانان می‌توانند از ذخیره‌های معنوی که در این شب‌ها فراهم می‌آورند، یک سال آینده خود را تضمین کرده و برای دستیابی بهتر به عنایت الهی آماده شوند.

captcha