ضرورت توجه ویژه مبلغان حوزه برای برقراری ارتباط با سینماگران
کد خبر: 1429794
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۳۹۳ - ۰۸:۱۳
طالبی بیان کرد:

ضرورت توجه ویژه مبلغان حوزه برای برقراری ارتباط با سینماگران

گروه هنر: کارگردان سینما با بیان اینکه حوزه علمیه می‌تواند با تشویق‌ و تکریم سینماگران گام مؤثری در تولید فیلم‌های مذهبی و آگاه‌کننده بردارد، گفت: توجه ویژه مبلغان حوزه برای برقراری ارتباط با سینماگرانی که برای پیشرفت جامعه اسلامی گام برمی‌دارند، ضروری است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، ابولقاسم طالبی، کارگردان سینما روز گذشته، 23 تیر در نشست سینمای پس از انقلاب و مطالبات رهبری که در دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب فرموده‌اند: «از نگاه من اگر کسی یک انگشت روی نظام بگذارد، گویی یک مشت به نظام زده است، لذا شما از نگاه انتقاد سازنده وارد شوید نه برای از بین بردن نظام»، بر همین اساس هر کارگردان موظف است در حد توان خویش برای اصلاح جامعه اسلامی گام بردارد.

کارگردان فیلم «قلاده‌های طلا» با تأکید بر اینکه مطالبات رهبری از همه دستگاه‌ها است و انتظار ایشان فقط به سینما خلاصه نمی‌شود، افزود: هر چند تأثیر سینما در چند دهه اخیر زیاد شده است و می‌تواند بسیاری از ارزش‌ها را نهادینه کند اما سایر دستگاه‌ها نیز باید به ترویج فرهنگ اسلامی کمک کنند، از طرفی باید دانست مطالبات رهبر به‌صورت عادلانه است زیرا همکاری همه دستگاه‌ها را برای تبیین ارزش‌های اسلامی خواستار شده‌اند.

سینما صرفاً برای قشر جوان و تفریح آن‌ها ساخته نشده است

طالبی با تأکید بر اینکه سینما صرفاً برای قشر جوان و تفریح ساخته نشده بلکه باید قشرهای مختلف جامعه در آن حضور پیدا کنند، عنوان کرد: مطالبات رهبری دو طرفه است و مسئولیت ترویج فرهنگ اسلامی فقط برعهده حوزه علمیه یا مکان خاصی نیست، بلکه نیازمند همکاری دستگاه‌های مختلف در جامعه است.

وی با بیان اینکه سخن گفتن زمانی تأثیرگذار است که سخنران به گفته‌های خویش عمل کند، ادامه داد: تشویق برای خواندن نماز اول وقت و گرفتن روزه بدون اینکه سخنور خود به آن عمل کرده باشد، بی‌فایده است، از همین رو قبل از هر کاری به اصلاح خود بپردازیم و با همکاری یکدیگر برای تحقق بخشیدن به مطالبات رهبری تلاش کنیم.

علمای حوزه علمیه، تولیدکنندگان برخی سکانس‌ها و یا فیلم‌ها باشند

این کارگردان سینما خواستار شد: علمای حوزه علمیه، تولیدکنندگان برخی سکانس‌ها و یا فیلم‌ها باشند که با تشویق یک سینماگر به تولید سکانس مذهبی و یا پیشنهاد دادن به آنان می‌تواند در تولید آن مؤثر باشند، از همین رو الگوبرداری از سیره رهبر معظم انقلاب برای تشویق هنرمندان و مسئولان ضرورت دارد.

وی با بیان اینکه حوزه علمیه می‌تواند با تشویق‌های به جا و تکریم سینماگران گام مؤثری در تولید فیلم‌های مذهبی و آگاه‌کننده بردارد، گفت: دینداری و دینمداری باید به‌وسیله ابزار مناسب و با توجه به گروه سنی مختلف به مردم آموزش داده شود، بر این اساس فیلم‌هایی باید مورد تشویق واقع شود که منافاتی با دین نداشته و در آگاه کردن مردم نیز مؤثر باشد، لذا توجه ویژه مبلغان حوزه برای برقراری ارتباط با سینماگرانی که برای پیشرفت جامعه اسلامی عمل می‌کنند، ضروری است.

این کارگردان سینما ادامه داد: ارزیابی سینما در 30 سال پس از انقلاب اسلامی مسئله مهمی است که باید نحوه عملکرد سینماگران و همکاری دستگاه‌های مختلف با آن مورد بررسی قرار گیرد، همچنین بررسی فتنه 88 و تأثیر آن بر روی مردم جامعه، می‌تواند ما را به نقطه‌های روشنی هدایت کند.

طالبی با اشاره به اینکه گروهی از مردم که ادعای ولایت‌مداری می‌کردند در فتنه 88 کنار کشیدند، ابراز کرد: اعتقادات مردم به خواندن نماز و روزه خلاصه نمی‌شود لذا می‌توان گفت فتنه 88 محکی بود که نقاب از چهره برخی برداشته شد زیرا با سکوت خود از این فتنه‌گران دفاع کردند.

کارگردان فیلم «قلاده‌های طلا» با بیان اینکه گروه داعش ادعای مسلمانی دارند اما کودک را در برابر دیدگان مادرش به شهادت می‌رساند، گفت: جایگاه افرادی که از جان و مال خویش برای بقای اسلام گذشته‌اند با کسانی‌که فقط به زبان، مسلمان بوده اما هنگامی که احساس خطر کرده‌اند، سکوت اختیار کردند با یکدیگر قابل مقایسه نیست، بر همین اساس هرکس می‌تواند در حوزه کاری خویش وارد عمل شده و برای گسترش اسلام تلاش کند.

captcha