مخالفت مجلس با فوریت طرح کاهش ساعت کاری کارکنان دولت در ماه رمضان
کد خبر: 1427323
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۱

مخالفت مجلس با فوریت طرح کاهش ساعت کاری کارکنان دولت در ماه رمضان

گروه سیاسی: نمایندگان مجلس در جلسه امروز خود با دو فوریت و یک فوریت طرح کاهش ساعت کاری کارکنان دولت در ماه رمضان مخالفت کردند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، در نشست علنی امروز، سه شنبه 17 تیر مجلس شورای اسلامی، نمایندگان با دو فوریت طرح کاهش ساعت کاری کارکنان دولت در ماه رمضان با 102 رای موافق، 100 رای مخالف و 14 ممتنع از 236 نماینده حاضر در صحن علنی مجلس مخالفت کردند.

همچنین نمایندگان مجلس با یک فوریت همین طرح با 102 رای موافق، 84 رای مخالف و 34 رای ممتنع از مجموع 234 نماینده حاضر در صحن مخالفت کردند.

بنابراین مقرر شد طرح مذکور به صورت عادی در کمیسیون‌های تخصصی مجلس مورد بررسی قرار گیرد.

حمید رسایی به عنوان طراح طرح کاهش ساعت کاری کارکنان دولت در ماه رمضان گفت: با توجه به ساعت کاری که در قانون برای کارکنان دولت پیش‌بینی شده طرحی تدوین شده که به دولت اختیار  می‌دهد که ساعت کاری کارمندان دولت و سایر بخش‌ها را در ماه مبارک رمضان کاهش دهد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: رسول اکرم (ص) در خطبه شعبانیه فرموده است هر کس در ماه رمضان کارهای مستخدمان خود را سبک کند خدا در قیامت حساب او را آسان می‌کند و همچنین از امام خمینی (ره) نقل است ماه رمضان یک کار است.

در جلسه امروز مجلس موافقان و مخالفان این طرح نیز نظرات خود را بیان کردند.

نمایندگان مخالف دو فوریت طرح کاهش ساعت کاری کارکنان دولت در ماه رمضان ضمن تاکید بر مغایرت موضوع کاهش ساعت کاری کارکنان دولت با اصل عدالت در جامعه پیشنهاد دادند که مدیران دستگاه‌های اجرایی به جای کاهش ساعت کاری کار کارکنان را سبک کنند.

همچنین علیرضا سلیمی از موافقان این طرح با بیان اینکه کاهش ساعات کاری کارمندان در ماه رمضان سالهای پیش انجام می‌گرفته است وبه آن انتقاداتی داشتیم تصریح کرد: امسال این فرصت فراهم شده است تا این رویه را قانونی کنیم تا مشکلی پیش نیاید.

روح الله حسینیان نماینده موافق دیگر دو فوریت این طرح با یادآوری اینکه سفارش معصومین (ع) این است که در ماه رمضان نسبت به زیردستان تسهیلاتی فراهم شود گفت: کاهش ساعات کار در ماه رمضان یک اصل اسلامی است.

وی اظهار کرد: دولت هم با کاهش ساعت کاری کارمندان در ماه رمضان اعلام موافقت کرده است و در نظر داشتند لایحه‌ای ارائه کنند اما نتواسته‌اند با فوریت مجلس این لایحه را ارائه کنند.

captcha