جمع‌آوری ۲۰۰ قرآن برای اهداء به مناطق محروم
کد خبر: 1427074
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۵

جمع‌آوری ۲۰۰ قرآن برای اهداء به مناطق محروم

گروه ادب: تاکنون بیش از ۲۰۰ قرآن کریم و کتب قرآنی در طرح نورباران نمایشگاه قرآن جمع‌آوری شده است که به مناطق محروم اهداء می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، نورباران، طرحی است که در بیست و دومین نمایشگاه بین‌‌المللی قرآن انجام می‌شود. بر اساس اعلام مسئول این طرح، 200 قرآن به کوشش مردم کشورمان از آغاز نمایشگاه تاکنون جمع‌آوری شده است.
با توجه به اینکه پیش از نمایشگاه قرآن، در این راستا اطلاع‌رسانی نشده بود، اغلب مردمی که برای بازدید از نمایشگاه به این باغ موزه دفاع مقدس می‌آیند، به فکر تعویض قرآن‌های فرسوده خود با مصاحف جدید هستند و از این طرح اطلاعی ندارند.
این مصاحف جمع‌آوری شده به روستاها و برخی مناطق شهری محروم استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان، یزد و ... اهدا می‌شوند.
مفاتیح‌الجنان، صحیفه سجادیه، نهج‌البلاغه و کتب قرآنی که در کتابخانه‌های منازل بلااستفاده مانده بودند، از جمله کتب اهدایی هستند که در کنار قرآن کریم به مسئولان این طرح داده شده‌اند.
یکی دیگر از شیوه‌های اهدای قرآن به مناطق محروم در این طرح، از طریق واریز مبالغ مردمی به شماره 88888 بانک ملی، شعبه عظیم‌پور است.
در طرح نخست، مردم می‌توانند پس از ایام برپایی نمایشگاه قرآن نیز، مصاحف خود را به دفاتر سازمان تبلیغات اسلامی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان دارالقرآن الکریم و مؤسسات قرآنی ـ مردمی ارائه کنند. علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره 09337545352 تماس بگیرند.

captcha