فعالیت ۳۵۰ تشکل قرآنی در اصفهان
کد خبر: 1424003
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۷
مهدی صفرزاده خبر داد:

فعالیت ۳۵۰ تشکل قرآنی در اصفهان

خبرنگاران افتخاری/ محمد ابراهیمی: کارشناس قرآنی تبلیغات اسلامی استان اصفهان گفت: ۳۵۰ تشکل قرآنی روستایی و شهری در استان وجود دارد که تا کنون توانسته‌اند مجوز فعالیت دریافت کنند و از لحاظ آموزش تحت نظارت هستند.

به گزارش خبرنگار افتخاری خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، مهدی صفرزاده، کارشناس قرآنی تبلیغات اسلامی استان اصفهان روز هشتم تیرماه با اشاره به فعالیت‌های قرآنی این اداره‌کل در سه حوزه آموزش و پژوهش، تبلیغی ــ ترویجی و حمایتی ــ نظارتی اظهار کرد: در حوزه فعالیت آموزش و پژوهش به غیر از آموزش عمومی در ماه رمضان هر سال طرح تفسیر سوره نور با موضوعات خانواده، حجاب و عفاف برگزار می‌شود که در حوزه آموزش و پژوهش امسال طرح تربیت با کارگاه‌های سبک زندگی و قرآنی نیز برگزار می‌شود.

وی افزود: سبک زندگی قرآنی، پرورش استعداد قرآنی و نخبه‌‌پروری از جمله برنامه‌های این مجموعه است که یکی از اقدامات آن استعداد‌یابی نوجوانان پسر در قرآن و کشف استعداد آنان به‌صورت متمرکز است.

کارشناس قرآنی تبلیغات اسلامی استان اصفهان تصریح کرد: در مورد فعالیت‌های تبلیغی و ترویجی تا کنون ۹ دوره برگزار شده است و سه هزار نفر تحت پوشش قرار گرفته‌اند.

وی با اشاره به مشارکت ۵۰۰ حافظ قرآن ادامه داد: ویژه‌برنامه مسابقه تفسیر «نورالهدی» برای هزار نفر هر سال اجرا می‌شود که تا کنون پنج هزار نفر در آن شرکت کرده‌اند.

صفرزاده با اشاره به اینکه هر سال طرح با قرآن در رمضان در شهرستا‌ن‌ها نیز اجرا می‌شود، گفت: مفاهیم، تفسیر و تلاوت قرآن از جمله این موارد است.

وی با اشاره به فعالیت‌های حمایتی و نظارتی بیان کرد: در بخش حمایت و نظارت ساماندهی و صدور مجوز فعالیت و ثبت تشکل‌های قرآنی مردمی توسط مؤسسات، خانه‌های قرآن و اتحادیه‌ها و حمایت، نظارت و هدایت فعالیت‌های قرآنی و مردمی صادر می‌شود.

این کارشناس قرآنی به ۳۵۰ تشکل قرآنی و روستایی و شهری اشاره کرد و افزود: این تشکل‌ها تا کنون توانسته‌اند مجوز فعالیت دریافت کنند و از لحاظ آموزش تحت نظارت سازمان تبلیغات اسلامی هستند.

صفرزاده به همایش‌های هشت‌گانه در هشت منطقه استان اشاره کرد و افزود: با کمک دفتر امور روستایی و فرمانداری مناطق این همایش‌ها برگزار شده است.

وی افزود: ۸۰۸ روستای اصفهان و در هر روستا یک خانه قرآن وجود دارد که با هدایت دفتر امور روستایی استانداری ایجاد شده است که به تازگی مجوز تأسیس ۱۰۰ خانه روستایی صادر شده است.

کارشناس قرآنی تبلیغات اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه تا کنون ۹۰ مؤسسه قرآنی مجوز فعالیت دریافت کرده‌اند و ۳۸ مؤسسه در حال أخذ مجوز هستند، بیان کرد: ۶۰ خانه قرآن شهری و ۱۶۳خانه قرآن روستایی نیز شناسایی شده که تعدادی از آنان دارای مجوز و تعدادی نیز در حال أخذ مجوز فعالیت هستند.

captcha