نگاه دولت به شورای عالی فضای مجازی؛ شورا مزاحمت ایجاد نکند
کد خبر: 1423625
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۹
شاه‌میرزایی تصریح کرد:

نگاه دولت به شورای عالی فضای مجازی؛ شورا مزاحمت ایجاد نکند

گروه فضای مجازی: عضو حقیقی شورای عالی فضای مجازی عنوان کرد: عمدتا در دولت قبل و دولت فعلی تلاش شده است که شورای عالی فضای مجازی، مزاحمت ایجاد نکند.

علیرضا شاه‌میرزایی، عضو حقیقی شورای عالی فضای مجازی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، در پاسخ به این سؤال که چرا شورای عالی فضای مجازی با وجود اینکه چند سالی است از تأسیس آن می‌گذرد و کارگروه‌های مختلفی هم در آن ایجاد شده است، تاکنون عملکرد قابل قبولی نداشته است، گفت: متاسفانه مشکلی که هم در دولت جدید و هم دولت قبل وجود داشت این است که برخورد آنها با این شورا تغییری نکرده است.

تصور می‌شود شورای عالی فضای مجازی در مقابل دولت قرار دارد

وی ادامه داد: سیاست‌هایی که دولت قبل نسبت به شورای عالی فضای مجازی داشت هنوز به همان شکل است و این نگاه در دولت جدید هم وجود دارد و عینا ادامه پیدا کرده است و این سیاست این است که تصور می‌شود شورای عالی فضای مجازی در مقابل دولت قرار دارد.

دولت به شورا به عنوان یک فرصت نگاه کنند

شاه‌میرزایی افزود: این سیاست‌ها در حالی است که رئیس شورای عالی فضای مجازی، رئیس جمهور است و دبیر آن را هم ایشان انتخاب کرده و به شورا پیشنهاد می‌دهند. بنابراین رئیس جمهور و دولت باید به شورا به عنوان یک فرصت نگاه کنند.

همگرایی در حوزه‌های مختلف

عضو حقیقی شورای عالی فضای مجازی گفت: در بسیاری از کشور‌های پیشرفته‌ دنیا به خاطر همگرایی که اتفاق افتاده‌ است، یعنی حوزه‌های اینترنتی با حوزه‌های رادیو و تلویزیونی و رسانه‌های مختلف و صنایع فرهنگی در هم ادغام شده است و دیگر نمی‌توان فرهنگ و رسانه را از حوزه فناوری اطلاعات از هم جدا کرد.

وی ادامه داد: در این صورت ما یا باید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را با وزارت ارتباطات و صدا و سیما ادغام کنیم و یک سازمان شود و یا حداقل در حوزه رگولاتوری آنها را با هم ادغام کنیم که رگولاتوری مخابراتی با رادیو و تلویزیون و فرهنگی در یک نقطه اتفاق افتد و یا اینکه باید به یک ساختار شورایی تن دهیم و یا یک شورای عالی فعال با تعداد جلسات بالا و دبیرخانه فعال بیاید و آن را مدیریت کند.

به شورای عالی فضای مجازی به عنوان یک فرصت نگاه نشده است

شاه‌میرزایی تصریح کرد: همه جای دنیا این اتفاق و همگرایی افتاده است یا باید سازمان‌ها را ادغام کنیم و یا شورایی عمل کنیم. این در واقع مسیر حتمی است که ما هیچ گریزی از آن نداریم. اما متاسفانه به شورای عالی فضای مجازی به عنوان یک فرصت نگاه نشده است.

عضو حقیقی شورای عالی فضای مجازی گفت: عمدتا در دولت قبل و هم دولت فعلی تلاش شده است که شورای عالی فضای مجازی، مزاحمت ایجاد نکند. پس معلوم می‌شود که خروجی هم نخواهد داشت.

وی در رابطه با آینده شورای عالی فضای مجازی هم بیان کرد: تا زمانی که دولت متوجه نشود که شورای عالی فضای مجازی برای آن یک فرصت است و از این امکان استفاده نکند نمی‌تواند فضای مجازی کشور را با هیچکدام یک از تفکرات جهانی سازی و تفکر ملی گرایی رشد دهد.

captcha