اصلی‏‌ترین مأموریت نظام اسلامی، ایجاد و اجرای امنیت در جامعه است
کد خبر: 1423328
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۲
فرمانده انتظامی استان زنجان:

اصلی‏‌ترین مأموریت نظام اسلامی، ایجاد و اجرای امنیت در جامعه است

گروه اجتماعی: سردار صالحی گفت: اصلی‏‌ترین مأموریت نظام اسلامی، ایجاد و اجرای امنیت در جامعه است که دستگاه قضا و انتظامی بالاترین وظیفه را در این راستا برعهده دارند.

به گزارش خبرگزاری بین‎المللی قرآن(ایکنا) از زنجان، جعفرگل‎محمدی، رئیس‌کل دادگستری استان زنجان، ظهر امروز، هفتم تیرماه، در نشست مشترک سالیانه نیروهای قضایی و انتظامی استان زنجان و بزرگداشت شهدای هفتم تیر و قوه‌قضائیه، گفت: با توجه به سخنان آیت‎الله آملی‌لاریجانی در دیدار با مقام معظم رهبری، پیشگیری از وقوع جرم یک امر فراسازمانی است و همه عوامل باید در صحنه حضور داشته باشند تا این امر به تحقق برسد.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری و با بیان این‌که مسائل بسیاری از جمله فرهنگ و موقعیت جغرافیایی در وقوع جرم مؤثر است، گفت: اهداف عالی نظام، ویژه یک گروه و قوه خاص نیست بلکه متعلق به تمام مردم است و در رسیدن به این اهداف همه باید همکاری داشته باشند.

رئیس‌کل دادگستری استان زنجان اظهار کرد: همان‌طور که رهبر معظم انقلاب اشاره کردند، قوه‌قضائیه باید وارد صحنه شده و دیگر قوا را نیز وارد صحنه کند و به نتیجه فعالیت‎ها نیز توجه داشته باشد.

گل‌محمدی با بیان این‌که پیشگیری یک امر علمی است و به‌صورت علمی باید آن را در جامعه رواج داد، اضافه کرد: در سال 91، 1700 فقره پرونده طلاق مورد بررسی قرار گرفت و در سال 92 این رقم به بیش از 2900 پرونده رسید اما باید در این امر توجه داشت که چه عواملی موجب بروز اختلافات در خانواده‎ها شده است تا بتوان از آن پیشگیری کرده و یا به بررسی صحیح پرونده‎ها پرداخت.

وی تأکید کرد: اجرای صحیح قانون یکی دیگر از راه‎های پیشگیری از وقوع جرم است برای مثال اصل احداث مسکن مهر، اصل درستی است اما اجرای آن ممکن است دچار مشکل شود زیرا که حضور عده‎ای بسیار زیاد در منطقه‎ای کوچک می‎تواند موجب بروز مشکلات فراوان در جامعه شود.

ارائه عملکرد دستگاه‌ها، یکی از راه‌های پیشگیری از وقوع جرم است
این مسئول با بیان این‌که بازخواست از مراجع مختلف درباره عملکرد آنها می‎تواند یکی از راه‎های پیشگیری از وقوع جرم باشد، عنوان کرد: پیشگیری وضعی نیز می‎تواند از جمله این عوامل باشد، به‌طوری‌که جامعه طوری رفتار و برنامه‌ریزی کند که فردی که می‎خواهد اقدام به ارتکاب جرمی کند، نتواند به هدف خود دست یابد.

سردار‌علیرضا صالحی، فرمانده انتظامی استان زنجان در ادامه این جلسه، گفت: اضطراب‎های پلیسی در بالاترین سطح قرار دارد زیرا یک پلیس باید همزمان که با قاتل برخورد می‎کند، هنر آن را داشته باشد که با عاطفه فراوان فرزند مقتول را در آغوش بگیرد.

وی ادامه داد: اصلی‏‌ترین مأموریت نظام اسلامی، ایجاد و اجرای امنیت در جامعه است که دستگاه قضا و انتظامی بالاترین وظیفه را در این راستا برعهده دارند و اگر با وجود روند حاضر درباره جرم و جرم‌زدایی نتوانیم پیشگیری صحیح انجام دهیم در ادامه دستگاه‎ها نیز نمی‎تواند برنامه‌ریزی صحیح داشته باشند که موجب ایجاد نارضایتی بین مردم خواهد شد.

فرمانده انتظامی استان زنجان در پایان با اشاره به این‌که تعامل بین دستگاه‎ها در استان زنجان امری مثال‎زدنی است و هیچ چالشی با دستگاه قضا وجود ندارد، یادآور شد: فرهنگ عاشورایی استان زمینه‎ای برای جاری‎سازی صحیح فرهنگ در استان است.

captcha