جامعه امروز تشنه عبودیت است نه عبادت
کد خبر: 1423224
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۷

جامعه امروز تشنه عبودیت است نه عبادت

گروه اجتماعی: مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با بیان این‌که امروزه جامعه تشنه عبودیت است، گفت: عبادت به تنهایی شمشیر کشیدن به سمت برادران مسلمان خودمان است.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام کاظم لطفیان، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی امروز، هفتم تیر در گردهمایی مبلغان بانو و آقای ماه مبارک رمضان گفت: مبلغان سفیران بین خالق و مخلوق هستند.



وی با بیان این‌که تمام وجود روحانیان و مبلغان دینی ترجمان حقیقت عالم است، بیان کرد: با توجه به این امر وظیفه آنها نیز بسیار سنگین بوده و رسالتی که آنها بر عهده دارند رسالتی است که برعهده پیامبران و اولیای الهی گذاشته شده است.



مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی به شرکت مبلغان بانو در بیش ‌از 100 روستای خراسان جنوبی در سال گذشته اشاره کرد و افزود: همچنین در مناطق عشایری استان نیز شبکه تبلیغی مبلغان بانو در سال گذشته به‌وجود آمده که فعالیت بسیار ارزشمندی بوده است.



لطفیان با بیان این‌که امروز روحانیت مؤثرترین قشر اثرگذار در جامعه هستند، افزود: شبکه تبلیغ و روحانیت باید نخستین قشر در زدودن آسیب‌های اجتماعی باشد.



وی با بیان این‌که سالم‌ترین دانش با رویکرد دینی توسط روحانیت بازتولید می‌شود، متذکر شد: روحانیت باید بداند در مسیر تبلیغ خود به‌دنبال تبلیغ، تعلیم و یا تعلیل است و اگر این مثلث ترسیم شود مبلغ موفق عمل کرده است، اولویت مبلغان باید مسئله تبلیغ باشد زیرا این موضوع تعلیم و تعلیل را در برمی‌گیرد.



لطفیان با بیان این‌که امروز به برکت شبکه‌های تبلیغات دینی فرهنگ عبادت میان مردم نهادینه شده است، یادآور شد: شرکت 15 هزار نفر در مراسم اعتکاف خراسان جنوبی گواه این مسئله است.



وی با بیان این‌که امروزه جامعه تشنه عبودیت است، اضافه کرد: عبادت به تنهایی شمشیر کشیدن به سمت برادران مسلمان خودمان است.



مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی به گروه داعش اشاره کرد و یادآور شد: امروز بخشی از جامعه در آتش تفرقه می‌سوزد و باید روحانیت خطری که در کمین جامعه است را به مردم هشدار دهند.



لطفیان با اشاره به این‌که امروز مسئله کاهش رشد جمعیت یکی از دغدغه‌های بسیار مهم برای کسانی است که دغدغه ملی‌گرایی و اسلام‌گرایی دارند، گفت: این موضوع دغدغه مشترک تمام کسانی است که در عرصه حیات جامعه قرار دارند.



وی به موضوع عفاف و حجاب اشاره کرد و یادآور شد: امروز جامعه از مسئله بدحجابی رنج می‌برد و آسیب‌های خطرناکی را متوجه جامعه کرده است.



لطفیان به برخی دیگر از موضوعاتی که باید در تبلیغات مبلغان دینی مورد توجه قرار گیرد اشاره کرد و متذکر شد: سبک‌زندگی، اقتصاد مقاومتی، توجه به تفسیر قرآن، کمک به بازسازی عتبات عالیات، تشریح شبهات بانکی، صرفه‌جویی در مصرف آب و بحث آسیب‌های اجتماعی به‌ویژه مواد مخدر از جمله این موضوعات است.



مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با بیان این‌که رمضان امسال 800 روحانی به مناطق روستایی، شهرها و بخش‌های مختلف استان اعزام می‌شوند، افزود: از این تعداد حدود 30 درصد روحانیان غیربومی و 70 درصد روحانیان بومی هستند.



لطفیان ادامه داد: روحانیان غیربومی از دفتر تبلیغات اسلامی حوزه‌های علمیه قم و مشهد، سازمان تبلیغات اسلامی قم و خراسان رضوی و دفتر آیت‌الله‌العظمی مکارم شیرازی به روستاها، بخش‌ها و شهرهای مختلف استان اعزام می‌شوند.



وی یادآور شد: اقامه نماز جماعت، وعظ و خطابه، بیان احکام، تبیین فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد نام سال، برگزاری مراسم سوگواری شهادت حضرت علی(ع) و مراسم احیای لیالی قدر برخی از برنامه‌های تبلیغی مبلغان در ماه مبارک رمضان است.

captcha