برگزاری برنامه‌های قرآنی در ۳۰۰ مدرسه علمیه خواهران کشور
کد خبر: 1421483
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۳
حسینی‌پناه خبر داد:

برگزاری برنامه‌های قرآنی در ۳۰۰ مدرسه علمیه خواهران کشور

گروه حوزه‌های علمیه: مدیر پرورشی معاونت فرهنگی حوزه علمیه خواهران از برگزاری برنامه‌های قرآنی در ۳۰۰ مدرسه علمیه در سراسر کشور خبر داد.

سیدحسین حسینی‌پناه در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) گفت: حوزه علمیه خواهران بیش از 300 مدرسه در سراسر کشور دارد که در برخی از آن‌ها کانون‌های قرآن و عترت وجود دارد و متکفل اجرای برنامه‌های قرآنی است، ولی برنامه‌ها در تمامی مدارس برگزار می‌شود.

وی روخوانی، روان‌خوانی، حفظ، ترجمه، مفاهیم، تفسیر و ... را از جمله برنامه‌های قرآنی حوزه خواهران دانست و ادامه داد: این برنامه‌ها به غیر از واحدهای درسی است که ارایه می‌شود.

وی برگزاری سالانه مسابقات قرآن حوزه خواهران را یکی از مهم‌ترین برنامه‌های قرآنی در این حوزه دانست و تصریح کرد: این مسابقات در مراحل مدرسه‌ای، استانی و در نهایت در مرحله کشوری برگزار می‌شود که این مرحله هرساله در قم در اسفند ماه برگزار می‌شود.

حسینی پناه فراخوان مقاله با موضوعات قرآنی و موضوع شعار سال، مباحث خانواده مطلوب از دید قرآن، آثار ادبی، شعر، نثر و خطاطی و ... را از دیگر برنامه‌ها برشمرد که در قالب جشنواره فرهنگی و قرآنی برگزار می‌شود.

مدیر پرورشی معاونت فرهنگی حوزه علمیه خواهران تصریح کرد: تدبر در قرآن یکی از موضوعاتی بود که مدتی به صورت دوره‌ای در حوزه خواهران برگزار شد، اما یک سالی است که به دلایلی برگزار نمی‌شود و هم اکنون درصدد تجدید نظر برای برگزاری هستیم.

وی با بیان اینکه یکسری از موسسات قرآنی از سوی فارغ‌التحصیلان حوزه خواهران در سطح استان‌ها فعالیت دارد گفت: این مراکز با همکاری واحد تبلیغ حوزه خواهران فعالیت دارند و فعالیت آنان برون مدرسه‌ای است.

حسینی پناه با بیان اینکه متناسب با مقاطع حوزه خواهران برنامه‌ها و واحدهای درسی قرآنی ایجاد شده است اظهار کرد: برای مقاطع 5 ساله مباحث خوبی کار می‌شود که حجت‌الاسلام قرائتی نیز از آن حمایت کردند اما به صورت کلی و در مقایسه با جایگاه مطلوبی که به آن می‌نگریم خلا وجود دارد.

captcha