ساخت ۲۲۰۰ مرکز پزشکی با مشارکت ۳ هزار میلیارد تومانی خیران
کد خبر: 1417577
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۰
نیری خبر داد:

ساخت ۲۲۰۰ مرکز پزشکی با مشارکت ۳ هزار میلیارد تومانی خیران

گروه سلامت: رئیس مجمع خیرین سلامت میزان کمک‌های مردمی به این مجمع طی پنج سال گذشته را سه هزار میلیارد تومان عنوان و بیان کرد: با این مقدار پول دو هزار و ۲۰۰ مرکز پزشکی در مناطق محروم راه‌اندازی شده است.

سید رضا نیری، رئیس مجمع خیرین سلامت در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، سابقه تأسیس این مجمع را کمتر از پنج سال برشمرد و گفت: در این مدت کوتاه 180 شعبه از مجمع خیرین سلامت در سراسر کشور راه‌اندازی شده است.

وی میزان کمک‌های مردمی به مجمع خیرین سلامت طی پنج سال گذشته را سه هزار میلیارد تومان عنوان و بیان کرد: با این مقدار پول از ابتدای فعالیت این مجمع تا کنون دو هزار و 200 مرکز پزشکی در مناطق محروم راه‌اندازی شده است.

بی‌نیازی از مشارکت‌های مردمی در حوزه سلامت بی معناست

وی با بیان اینکه هرگز نمی‌توان از زمانی برای بی نیاز شدن از مشارکت‌های مردمی نام برد، گفت: بیمارستان‌ها و مراکز درمانی در کشور ما فرسوده و قدیمی هستند و در صورتی که نیاز ما به ساخت بیمارستان به اتمام برسد، مجددا با یک سری بیمارستان فرسوده که نیاز به بازسازی و تعمیر دارند روبرو هستیم. بدین ترتیب هیچ زمان نمی‌توان گفت حوزه سلامت از کمک‌های مردمی بی‌نیاز می‌شود.

وی وظیفه مسلمانان را دستگیری از همه نیازمندان دانست و گفت: خیرین سلامت فقط نگاه خود را معطوف به هموطنان خود نکرده‌اند و در صورتی که نیاز داخلی ما رفع شود به حوزه بین‌المللی  کشورهای نیازمند نیز ورود پیدا می‌کنند.

کمک‌های مردمی به زلزله بم بیش از کمک‌های دولتی بود

نیری در ادامه سخنان خود به زلزله و خسارت‌هایی که در این شهر به وجود آمده اشاره و عنوان کرد: در آن مقطع زمانی مجموع کمک‌های دولتی به هشت میلیارد نرسید اما کمک‌های مردمی به کمیته امداد برای یاری رسانی به زلزله زدگان نزدیک به 40 میلیارد بود.

وی تغدیه نامناسب، هوای ناسالم و استرس‌ها را از جمله عوامل ایجاد بیماری‌های ناشناخته دانست و گفت: تالاسمی، سرطان و ام اس از جمله بیماری‌هایی هستند که مبتلایان به آن نیاز به همکاری و همیاری خیران سلامت دارند.

گسترش فرهنگ بخشش با ترویج سیره ائمه معصومین(ع)

نیری استقبال مردم را در زمینه فعالیت‌های خیرخواهانه حوزه سلامت بی نظیر و در مقادیر مختلف برشمرد و گفت: کلام و عمل ائمه معصومین(ع) برای ما حجت است و ترویج سیره ایشان می‌تواند به عنوان بهترین منبع برای گسترش فرهنگ بخشش در جامعه بکار گرفته شود.

captcha