لزوم یکپارچگی همگانی برای مقابله با تروریسم
کد خبر: 1417061
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۹
یعقوبی خواستار شد:

لزوم یکپارچگی همگانی برای مقابله با تروریسم

گروه سیاسی: امام جمعه کاشمر بر لزوم یکپارچگی همگانی برای مقابله با تروریسم تأکید کرد و گفت: اگر هر مسلمانی در مقابل اعمال شیطانی تروریست‌ها سکوت کند، سکوت او خیانت به اسلام و پیامبر(ص) محسوب می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام سیدقاسم یعقوبی، خطیب جمعه کاشمر روز گذشته، 23 خرداد در خطبه‌های نماز جمعه با گرامیداشت میلاد امام زمان(عج) اظهار کرد: کسی‌که خودش را برای جانفشانی و اطاعت از امام عصر(عج) آماده کند و از دنیا برود، جزو یاران این امام همام است.

امام جمعه کاشمر با بیان اینکه انتظار فرج از بهترین جهادها و عبادت‌هاست، بیان کرد: نقش جوانان در مبارزه با فساد و تهاجم فرهنگی دشمن در عصر انتظار و دوران غیبت این ‌است که با تقویت ایمان و اعتقاد به شریعت اسلام، شرایط را هر چه زودتر و بهتر برای تحقق اندیشه انتظار و برپایی نهضت جهانی امام عصر(عج) آماده کنند.

وی همچنین با اشاره به اینکه فرهنگ مهدویت می‌تواند دنیای سرخورده و غرق در ظلم، ستم، خونریزی و ناامیدی را مداوا کند، عنوان کرد: در واقع منتظر کسی است که با مفاهیم آیات قرآن کریم و سیره اهل بیت(ع) منطبق شده و به تمام آیات قرآن از اول تا آخر ایمان دارد.

حجت‌الاسلام یعقوبی با بیان اینکه روز به روز بر ارادت، عشق و علاقه مردم به یگانه منجی عالم بشریت افزوده می‌شود، گفت: کسانی‌که در دوران دفاع مقدس سر از پا نمی‌شناختند و در صفوف دفاع از ارزش‌های اسلامی تا آخرین قطره خون خود ایستادگی کردند، منتظران حقیقی بودند لذا سستی، تنبلی، ناامیدی و اکتفا کردن به آنچه وجود دارد، از موانع ظهور به‌شمار می‌رود.

امام جمعه کاشمر در ادامه ‌به جنایات گروه تروریستی داعش پرداخت و اظهار کرد: اگر هر مسلمانی در مقابل اعمال شیطانی تروریست‌ها سکوت کند، سکوت او خیانت به اسلام و پیامبر(ص) محسوب می‌شود.

نماینده ولی فقیه در کاشمر بر لزوم یکپارچگی همگانی برای مقابله با تروریسم تأکید کرد و افزود: گروه تروریستی داعش با مشارکت دستگاه‌های اطلاعاتی و برخورداری از حمایت‌های بین‌المللی، دست به جنایت می‌زند بنابراین همه مسلمانان باید با وحدت الهی مقابل تروریست‌های کافر قرار بگیرند و آن‌ها را از کشورهای اسلامی دور کنند.

حجت‌الاسلام یعقوبی در ادامه با اشاره به فرارسیدن هفته جهاد کشاورزی و تقدیر از تلاش‌ها و خدمات فعالان این حوزه، استفاده از خدمات نوین کشاورزی در تولید محصولات سالم و ارگانیک را ضروری دانست و گفت: با توجه به شرایط کنونی و اهمیت موضوع کشاورزی به‌لحاظ سیاسی، باید تلاش کنیم مواد غذایی مورد نیاز در داخل کشور تولید شود تا به خودکفایی دست یابیم.

وی بر بهره‌گیری از دانش و علم فارغ‌‌التحصیلان بخش کشاورزی در راستای جایگزین کردن کشاورزی مکانیزه به جای کشاورزی سنتی تأکید کرد و یادآور شد: در این راستا باید دانشگاه‌ها و دولت به کمک کشاورزان بیایند و زمینه را برای اجرای طرح‌های کشاورزی فراهم کنند زیرا در شرایطی که با کمبود شدید آب مواجه هستیم باید تلاش کنیم از آبی که در اختیار داریم حداکثر استفاده و بهره را ببریم.

خطیب جمعه کاشمر در ادامه اجرای طرح تحول سلامت را از طرح‌های خوب و ارزشمند دولت یازدهم در راستای کاهش نگرانی و دغدغه مردم عنوان کرد و افزود: خوشبختانه دولت و وزیر بهداشت بعد از ابلاغ سیاست‌های کلی سلامت از سوی رهبر معظم انقلاب تدابیر و برنامه‌های خوبی اندیشیدند به طوری که با اجرای بخشی از بسته‌های حمایتی شاهد رضایت مردم از این طرح هستیم.

captcha