کتاب «فرهنگ در مقاوم‌سازی اقتصاد» منتشر شد
کد خبر: 1411850
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۶

کتاب «فرهنگ در مقاوم‌سازی اقتصاد» منتشر شد

خبرنگاران افتخاری/ جلال بیطرفان: کتاب «فرهنگ در مقاوم‌سازی اقتصاد» از سوی مرکز نشر هاجر وابسته به مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران منتشر شد.


به گزارش خبرنگار افتخاری خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از روابط عمومی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران، احمد شایانفر مدیر اجرایی مرکز نشر هاجر اظهار کرد: در این کتاب پس از مفهوم‌شناسی مقاوم‌سازی اقتصاد، ابتدا توسعه فرهنگی، سپس توسعه اقتصادی و آن گاه رابطه فرهنگ و اقتصاد و چگونگی پویایی و بالندگی اقتصاد مقاومتی در بستر فرهنگ دینی مورد توجه قرار گرفته است.



وی افزود: در انتهای نوشتار به آسیب‌شناسی فرهنگی- اقتصادی و راه­های بهسازی آن توجه شده و بایسته‌ها و الزامات فرهنگی در تحقق اقتصاد مقاومتی بازگو شده است. البته در این راستا به نقش پررنگ مردم و دولت اسلامی در تحقق اقتصاد مقاومتی نیز دریچه‌ای گشوده شده است.



شایانفر اظهار کرد: توسعه فرهنگی پیش‌نیاز توسعه اقتصادی، بازتبیین رشد و توسعه اقتصادی در اسلام، تأثیر فرهنگ بر زیرساخت‌های اقتصادی، تحقق اقتصاد مقاومتی در بسترهای فرهنگی، نقش دولت و مردم در تحقق اقتصاد مقاومتی و آسیب‌شناسی فرهنگی- اقتصادی و راه‌های بهسازی آن عناوین فصل‌های این کتاب را تشکیل می‌دهند.



وی اضافه کرد: کتاب نقش فرهنگ در مقاوم‌سازی اقتصاد توسط مرکز نشر هاجر و به قلم سیدحسین اسحاقی در 276 صفحه و تیراژ 2000 نسخه، با قیمت 78000 ریال منتشر شده است.

captcha