حمایت از ازدواج دانشجویی کمیته امداد با حضور 2400 مشاور و مددکار
کد خبر: 1411665
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۳
میرشکار خبر داد:

حمایت از ازدواج دانشجویی کمیته امداد با حضور 2400 مشاور و مددکار

گروه اجتماعی: معاون فرهنگی و اجتماعی کمیته امداد از حضور 2 هزار و 400 مشاور فعال در شبکه تسهیل‌گران ازدواج کمیته امداد برای حمایت از ازدواج دانشجویی مددجویان خبر داد.

اکبر میرشکار، معاون فرهنگی و اجتماعی کمیته امداد امام خمینی(ره) در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با بیان این مطلب اظهار کرد: کمیته امداد از دانشجویان نیازمندی که تحت حمایت کمیته امداد قرار دارند در زمینه ازدواج دانشجویی حمایت خواهد کرد.

وی افزود: در این راستا کمیته امداد با همکاری نهادهای مرتبط و مشارکت خیرین و همچنین مساعدت‌های حوزه‌ علمیه، مبلغین و روحانیون در سراسر کشور برنامه‌ریزی‌هایی را صورت داده و سعی دارد با کمک این نهادها، خدمت‌رسانی به افراد زیرپوشش را در جهت محرومیت‌زدایی و خودکفایی نیازمندان به سرعت پیگیری کند.

حمایت از 100 هزار دانشجو و 400 هزار دانش‌آموز

میرشکار تصریح کرد: با توجه به اینکه 100 هزار دانشجو و 400 هزار دانش‌آموز از خدمات حمایتی کمیته امداد در کشور بهره‌مند هستند، لازم است در بحث استعدادیابی، شناسایی و حمایت از نخبگان و همچنین ازدواج دانشجویان اقدامات خوبی صورت گیرد.

2400 مشاور فعال درشبکه تسهیل‌گران ازدواج

معاون فرهنگی کمیته امداد در ادامه از ایجاد شبکه تسهیل‌گران ازدواج در سال جاری خبر داد و گفت: ‌ قصد داریم با استفاده از ظرفیت 2 هزار و 400 مشاور و مددکار، شبکه‌ای را ایجاد کنیم و به فرهنگ‌سازی در میان خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد بپردازیم تا جوانان هم کفو با یکدیگر ازدواج کنند.

وی اشاره کرد: تسهیلات ویژه‌ای برای دانشجویانی که در طرح ازدواج دانشجویی شرکت می‌کنند در نظر گرفته شده که افزایش کمک هزینه تحصیلی و ودیعه مسکن ویژه از جمله این حمایت‌ها است.

بستر‌سازی برای ازدواج‌های آسان و پایدار

میرشکار در پایان ابراز امیدواری کرد راه‌اندازی این شبکه بستر را برای ازدواج‌های آسان و پایدار در بین خانواده‌های مددجویان این نهاد فراهم کند.

captcha