امر به معروف و نهی از منکر به‌عنوان یک فرهنگ عمومی در جامعه نهادینه شود
کد خبر: 1409829
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۸:۱۱

امر به معروف و نهی از منکر به‌عنوان یک فرهنگ عمومی در جامعه نهادینه شود

گروه اجتماعی: فرمانده انتظامی استان سمنان گفت: امر به معروف و نهی از منکر باید به‌عنوان یک فرهنگ عمومی در جامعه نهادینه شود تا از این طریق شاهد کاهش جرائم و ناهنجاری‌ها در کشور و استان باشیم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از سمنان، محمدرضا میرزایی، فرمانده انتظامی استان سمنان‌ پنجشنبه، اول خرداد در دیدار با دبیر ستاد اقامه نماز سمنان با اشاره به ساخت مسجد در اطراف پایگاه‌های انتظامی گفت: در آینده‌ای نزدیک این مسجد افتتاح می‌شود.

وی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه وظیفه‌ای همگانی است و مختص به پلیس نیست، افزود: فضای قرآنی مناسبی در نیروی انتظامی به‌وجود آمده و تقویت این فضا در دستور کار قرار دارد.

فرمانده انتظامی استان سمنان توجه ویژه به نماز را جزء باورها و تکالیف فرماندهان ناجا دانست و گفت: در تمام یگان‌های انتظامی این استان نمازخانه دایر است و برنامه‌های گوناگون فرهنگی و مذهبی ویژه مأموران پلیس انجام می‌شود.

میرزایی با اشاره به اراده قاطع پلیس در برقراری امنیت برای مردم گفت: تلاش برای تأمین امنیت جامعه از وظایف نیروی انتظامی و مقدس‌ترین نوع خدمت به جامعه است که باید آموزش‌های لازم به آحاد جامعه به‌ویژه به ضابطان رسمی ارائه شود.

سعادت جامعه بشری در گرو امر به معروف و نهی از منکر است

فرمانده انتظامی استان سمنان با اشاره به اینکه فریضه واجب امر به معروف و نهی از منکر به‌عنوان یک کار نرم فرهنگی و دارای اهمیت خاص در جامعه است، اظهار کرد: با توجه به آیات قرآن و روایات ائمه اطهار‌(ع) سعادت جامعه بشری در گرو امر به معروف و نهی از منکر است که در این راستا امر به معروف و نهی از منکر باید به‌عنوان یک فرهنگ عمومی در جامعه نهادینه شود تا از این طریق شاهد کاهش جرائم و ناهنجاری‌ها در کشور و استان باشیم.

میرزایی ادامه داد: اگر فرهنگ عمومی و فرهنگ مدنی افراد جامعه افزایش یابد؛ شاهد کاهش آسیب‌های اجتماعی در سطح جامعه هستیم.
حجت‌الاسلام محسن فاطمی‌نیا، دبیر ستاد اقامه نماز استان سمنان نیز در این دیدار از تلاش‌های گسترده مسئولان نیروی انتظامی در برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی ـ قرآنی قدردانی کرد و از کمبود فضاهای فرهنگی و مجتمع‌های قرآنی در شهرستان سمنان که به شهر اخلاق مشهور است انتقاد کرد و توجه بیشتر مسئولان دستگاه‌های متولی را برای ساخت این گونه مراکز خواستار شد.

captcha