12 کاروان از ماکو عازم مرقد امام خمینی‌(ره) می‌شوند
کد خبر: 1408703
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۶
در سالروز عروج ملکوتی امام راحل؛

12 کاروان از ماکو عازم مرقد امام خمینی‌(ره) می‌شوند

گروه اجتماعی: مسئول فرهنگی تبلیغات اسلامی ماکو گفت: همزمان با سالروز عروج ملکوتی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی‌(ره) 12 کاروان از این شهرستان عازم مرقد مطهر امام راحل می‌شوند.

احمد صبوری، مسئول فرهنگی تبلیغات اسلامی ماکو در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان غربی، اظهار کرد: همزمان با فرارسیدن سالروز عروج ملکوتی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی‌(ره)، بیش از 500 نفر در قالب 12 کاروان از این شهرستان عازم مرقد مطهر امام راحل می‌شوند.

وی در تشریح برنامه‌های گرامیداشت سالروز رحلت امام خمینی‌(ره) گفت: در روزهای 14 و 15 خرداد ویژه‌برنامه‌هایی در قالب نشست‌های فرهنگی و برپایی مراسم‌های مذهبی اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ویژه‌برنامه‌های گرامیداشت سالروز رحلت معمار کبیر انقلاب اسلامی در شهرستان ماکو در دو مسجد حضرت علی‌بن ابیطالب(ع) و مسجد جامع برگزار می‌شود، تجمع عزاداران خمینی در روز 15 خرداد و حرکت به‌سمت مسجد جامع ماکو از دیگر برنامه‌های این روز است.

صبوری در ادامه به استقبال گسترده مردم از شرکت در آئین معنوی اعتکاف اشاره کرد و افزود: آئین معنوی اعتکاف در ماکو در دو مسجد با حضور 450 نفر با اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی و قرآنی از جمله ترتیل‌خوانی، تلاوت روزانه یک صفحه از سوره مبارکه حدید، و تشکیل حلقه‌های بصیرتی با عنوان «قرآن در زلال اعتکاف» اجرا شد.

captcha