آیت‌الله دهشت نیروهای عالمی را در دامن حوزه‌های علمیه پرورش داد
کد خبر: 1407887
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۷

آیت‌الله دهشت نیروهای عالمی را در دامن حوزه‌های علمیه پرورش داد

گروه اجتماعی: ‌‌آیت‌الله دهشت، این عالم بزرگ در طول حیات علمی و معنوی خود، توانست نسبت به تربیت شاگردان مکتب امام صادق(ع) و در ترویج احکام و اخلاق نبوی گام‌های مؤثر و مهمی بردارد و با تلاش مستمر خود، نیروهای شایسته و عالمی را در دامن حوزه‌های علمیه پرورش دهد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، به نقل از روابط عمومی حوزه علمیه خراسان، شورای برنامه‌ریزی مدیریت حوزه علمیه خراسان به‌مناسبت ارتحال عالم ربانی، آیت‌الله حاج شیخ غلامرضا دهشت(ره)، با صدور بیانیه‌ای ضمن تسلیت، از علما، اساتید، طلاب و عموم مردم دعوت کرد تا در مراسم تشییع پیکر این عالم فرزانه شرکت کنند. متن کامل این بیانیه بدین شرح است:

باسمه تعالی
«اذا مات العالم ثلم فی الاسلام ثلمة لا یسدها شیء»

«ارتحال عالم ربانی، حضرت آیت‌الله حاج شیخ غلامرضا دهشت را به محضر حضرت ولی عصر(ارواحنا له الفداه)، مقام معظم رهبری(حفظه الله تعالی)، حضرات آیات، علمای اعلام، بیت شریف، فرزاندان و شاگردان ایشان تسلیت عرض می‌نماییم.

این عالم جلیل‌القدر که مصداق «طبیب دوّار بطبه» بود، سراسر عمر پربرکت خویش را در راه نشر مبانی ارزشمند دینی صرف نمود و تا اواخر عمر در مسیر تبلیغ و ترویج شعائر دینی از پای ننشست و در طول حیات علمی و معنوی خود، توانست نسبت به تربیت شاگردان مکتب امام صادق(ع) و در ترویج احکام و اخلاق نبوی گام‌های مؤثر و مهمی بردارد و با تلاش مستمر خود، نیروهای شایسته و عالمی را در دامن حوزه‌های علمیه پرورش دهد.

این اسوه اخلاق در تعلیم و تبلیغ، تمام عمرش را با الگوگرفتن از ائمه معصومین(ع) ساده زندگی کرد و به زهد، مردمداری و خیرخواهی شهره و در طول حیاتش، همواره در پی تحصیل رضایت حضرت حق و خشنودی مردم بود.

یاد و خاطره این الگوی مقبولیت در تبلیغ برای همیشه در خاطر مردم ولایتمدار مشهد و حوزویان این حوزه کهن، خواهد ماند.»

شورای برنامه‌ریزی مدیریت حوزه علمیه خراسان، ضمن تسلیت این مصیبت عظمی از حضرات آیات و علمای اعلام، روحانیت معظم، طلاب محترم و عموم مردم شریف و متدین مشهد مقدس دعوت می‌کند تا در مراسم تشییع پیکر این عالم مجاهد که در روز دوشنبه 93/2/29 ساعت 9 صبح از مقابل مهدیه واقع در خیابان امام رضا(ع) برگزار می‌شود، شرکت فرمایند.

یادآور می‌شود، آیت‌الله شیخ غلامرضا دهشت بعد از تحمل یک دوره طولانی بیماری قلبی در بخش ICU بیمارستان امام رضا(ع) مشهد، عصر روز شنبه، 27 اردیبهشت‌‌‌ دار فانی را وداع گفت و پس از عمری تلاش و مجاهدت در عرصه تربیت شاگرد و تبلیغ اسلام به دیدار حق شتافت.

captcha