تکیه بر توان داخلی، رمز مهم موفقیت و پیشرفت کشور است
کد خبر: 1407523
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۴
آیت‌الله صفایی‌ بوشهری:

تکیه بر توان داخلی، رمز مهم موفقیت و پیشرفت کشور است

گروه سیاسی: نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان و امام‌جمعه بوشهر در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان گفت: تکیه بر توان داخلی مهمترین عامل رمز موفقیت و پیشرفت کشور است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از بوشهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری، نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان و امام‌جمعه بوشهر در خطبه‌های نماز جمعه روز 26 اردیبهشت‌ماه شهر بوشهر با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با اقشار مختلف مردم در روز میلاد امیرالمؤمنین علی(ع) اظهار کرد: اگر کسی بخواهد مسیر حکومت کمالیه اسلامیه را طی کند، صراط مستقیم حکومت اسلامی، صراط علی ابن‌ ابیطالب(ع) است.

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان بوشهر افزود: اگر ما به ظرفیت‌های داخلی توجه داشته باشیم و آن را فعال کنیم و درعرصه‌های اقتصادی و بر توان داخلی متمرکز باشیم، آمریکا و دیگر قدرت‌ها توانایی هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند.

امام‌جمعه بوشهر تصریح کرد: همواره این‌گونه بوده که هرگاه یک نظام توجه و تکیه به خارج از توان داخلی خود داشته، مدیریت شده است چون جبهه سلطه و جبهه خارج نگاه دوستانه با انسان و با یک نظام ندارند.

وی ادامه داد: مبنای آن‌ها برد - برد نیست، مبنای آن‌ها برد خود و شکست دیگران است. حتی اگر پای میز مذاکره هم بنشینند در اندیشه فریب و گرفتن حداکثر امتیاز هستند.

آیت‌الله صفایی‌ بوشهری اضافه کرد: اگر ما بر توان داخلی خود چه در عرصه نظامی و چه غیر نظامی تکیه کنیم و پیشرفت حاصل شود، قطعاً ما در فضای بین‌المللی و جهانی دارای یک قدرتی خواهیم بود که کسی نتواند در مقابل ایران اسلامی قد عَلَم کند.

پیشرفت جهانی محصول تکیه بر جوانان مستعد و ممتاز کشور است

وی در ادامه بیان کرد: هرجا ما به جوانان مستعد خود تکیه کردیم در عرصه‌های مختلف چه هسته‌ای و چه دارویی، سلول‌های بنیادی، فن‌آوری نانو و برنامه‌های صنعت دفاعی موفق بودیم و پیشرفت حاصل شده و از متوسط پیشرفت جهانی ما عبور کردیم و به‌عنوان یک کشور ممتاز خود را نشان دادیم.

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان بوشهر با تأکید بر اینکه مقام معظم رهبری مدتی است که تکیه بر توان داخلی دارند، اظهار کرد: مسئولان باید بدانند که این کد بزرگی است که ایشان بیان می‌کنند. اتکا به توانمندی نیروهای داخلی، جوانان، نخبگان، اقتصاد مقاومتی، رشد و عدم اعتماد به سردمداران جهان سلطه بهویژه آمریکا راهکار مبارزه است.

خطیبه جمعه بوشهر بیان کرد: این نگاه مقام معظم رهبری است و این راه ولی فقیه است که به ما نشان می‌دهند و مسئولان و تمام دست‌اندرکاران سیاست نظام باید این نکته را مراعات کنند.

وی در ادامه با اشاره به روز شنبه به‌عنوان روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی و همچنین با بیان اینکه جهان کنونی، جهان ارتباطات است، گفت: با رشد در عرصه IT، جهان، یک جهان اطلاعات و ارتباطات به‌ویژه در عرصه مجازی است.

امام‌جمعه بوشهر تصریح کرد: بنابراین لازم است بر شورای عالی مدیریت فضای مجازی تا با یک برنامه کارشناسانه دقیق، خط دفاع مقدس فضای مجازی را ترسیم کنند و جلوی تهاجم گسترده دشمنان در عرصه فضای مجازی را بگیرند.

موزه، شناسنامه تاریخی تمدن یک قوم است

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان بوشهر در ادامه با یادآوری روز یکشنبه، 28 اردیبهشت‌ماه به‌عنوان روز جهانی موزه و میراث فرهنگی افزود: موزه، شناسنامه تاریخی تمدن یک قوم است لذا لازم است به موزه‌ها بیشتر پرداخته شود به‌ویژه در استان ولایت‌مدار بوشهر که یک استانی با تمدن تاریخی قوی است.

صفایی‌ بوشهری همچنین، با بیان اینکه روز پنجشنبه، اول خردادماه سال جاری روز بهره‌وری و بهینه‌سازی مصرف است، گفت: یکی از آموزه‌های مهم اسلام بهینه مصرف کردن است یعنی مناسب و به مقدار مصرف کردن است. اسراف حرام است و به مقدار زیاد نظام ما درعرصه اقتصاد به خاطر اسراف بیش از حد و به واقع فوق اسراف، لطمه می‌بیند.

وی افزود: در برخی از مواد و عناصر مقدار مصرفی که جامعه ما دارد چند برابر جمعیت یک کشور که جمعیت آن کشور چند برابر جمعیت کشور ما است را دارد و این یک ضربه بزرگ است بر اقتصاد ما و یکی از برنامه‌های اقتصاد مقاومتی تصحیح مصرف و بهینه مصرف کردن است.

امام‌جمعه بوشهر در ادامه از برگزارکنندگان مراسم معنوی اعتکاف در سراسر کشور به‌ویژه در استان بوشهر تشکر کرد و گفت: ایران اسلامی به‌ویژه جوانان در این سه روز واقعاً نشان دادند که چقدر با معنویت و با ایمان هستند. در استان ولایت‌مدار بوشهر جوانان و مردم نشان دادند سراسر مساجد از جوانان عزیز مالامال برای اعتکاف بود.

جوانان معتکف نشان دادند که اعتکاف یک فرهنگ دینی است

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان بوشهر اظهار کرد: جوانان معتکف نشان دادند که فرهنگ در ایران اسلامی و استان بوشهر، یک فرهنگ دینی است و این یک نعمت است.

خطیب جمعه بوشهر همچنین، با تشکر از برگزارکنندگان مراسم روز وفات حضرت زینب، ام‌المصائب(س) افزود: از روحانیت معزز و بزرگان که تلاش کردند و مقام معنوی آن حضرت را به جامعه معرفی کردند و با وحدت و همدلی در کنار هم در خدمت فرهنگ دین در این استان هستند، صمیمانه تشکر می‌کنم.

صفایی بوشهری در پایان با بیان اینکه استان بوشهر در یک فضای ولایت‌مداری به‌عنوان استان نمونه ولایت‌مداری در ایران معرفی می‌شود، اظهار کرد: استان بوشهر، استانی است که جانش در خدمت مقام معظم رهبری است و از این راه یک قدم عقب نمی‌شیند.

captcha