عبادت، نوعی روشنگری برای رسیدن به توحید ناب در نگاه انسان ایجاد می‌کند
کد خبر: 1406805
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۲

عبادت، نوعی روشنگری برای رسیدن به توحید ناب در نگاه انسان ایجاد می‌کند

گروه اجتماعی: مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد گیلان با بیان اینکه اعتکاف آمیزه‌ای از چند عبادت با فضیلت است، گفت: عبادت یک نوع روشنگری برای رسیدن به توحید ناب در نگاه انسان به‌وجود می‌آورد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سلیمان پورابراهیم، مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد استان گیلان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، اظهار کرد: ماه رجب یکی از ماه‌های حرام و دارای فضیلت خاصی است که یکی از مهم‌ترین اعمال ماه رجب که فضیلت بسیار دارد «اعتکاف» است.

وی با بیان اینکه اعتکاف آمیزه‌ای از چند عبادت با فضیلت است، اضافه کرد: اعتکاف فرصتی مناسب برای عبادت، تفکر و انس با خداوند متعال است؛ لذا غنیمت شمردن این فرصت استثنایی و بهره بردن از فضای معنوی اعتکاف، انسان مومن را در راهیابی به مراحل کمال یاری می‌کند.

حجت‌الاسلام پورابراهیم با اشاره به اینکه گرایش به معنویت و توحید در نهاد انسان وجود دارد، فقط باید در مسیر درست هدایت شود، افزود: عبادت یک نوع روشنگری برای رسیدن به توحید ناب در نگاه انسان به وجود می‌آورد.

مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد گیلان با اشاره به نقش کانون‌های مساجد در برگزاری مراسم اعتکاف، بیان کرد: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد می‌توانند با انجام برنامه‌های فرهنگی از طریق دعوت از روحانیان برای بیان فلسفه اعتکاف یا نکات معرفتی دیگر و جذب نوجوانان و جوانان به مسجد در فرهنگ‌سازی اعتکاف و همچنین انجام رسالت خود تاثیرگذار باشند.

برگزاری مراسم اعتکاف در 20 کانون فرهنگی مساجد گیلان

این مسئول فرهنگی با اشاره به برگزاری مراسم اعتکاف در 20 مسجد گیلان به همت کانون‌های فرهنگی و هنری، تصریح کرد:مسجد امام حسن مجتبی(ع) دهستان نصیرمحله، مسجد امام جعفر صادق(ع) و مسجد علی بن ابیطالب(ع) سنگسازی، مسجد امام حسن مجتبی(ع) و مسجد جامع عربان صومعه‌سرا، مسجد جامع رضوانشهر، مسجد جامع خلیف‌آباد اسالم، مسجد صاحب‌الزمان(عج) تالش و مسجد الهادی رشت از جمله مساجد پذیرای معتکفان است.

حجت‌الاسلام پورابراهیم از برگزاری اعمال ام‌داوود همراه با مداحی در مراسم اعتکاف خبر داد و خاطرنشان کرد: برپایی سلسه نشست‌های تحکیم خانواده، محافل انس با قرآن و جشن میلاد حضرت علی(ع) از دیگر برنامه‌های جنبی اعتکاف در کانون‌های مساجد استان گیلان است.

captcha