عبادت واقعی، انسان را سرباز دین می‌کند
کد خبر: 1402195
تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۳

عبادت واقعی، انسان را سرباز دین می‌کند

گروه اندیشه: امام جمعه خرمدره با اشاره به این‌که شیطان عابد بود، اما مطیع و فرمان‌بردار نبود، گفت: مهم این است که انسان مطیع باشد و این عبادات باید انسان را بنده محض و سرباز دین و دین‌داری کند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از زنجان، حجت‌الاسلام محمود نورپور، امام جمعه خرمدره روز گذشته، 12 اردیبهشت در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان، با شرح و تفسیر زیارت جامعه کبیره، با اشاره به فراز «المطیعون الله»، گفت: اطاعت از خدا، تجارتی سودبخش و جزء بهترین اعمال است و جمال، زینت و زنده‌کننده قلب انسان و عامل سعادت، فلاح و پیروزی انسان است و از همین‌ رو نیز امامان معصوم(ع) که انسان‌هایی کامل و محب حقیقی خداوند متعال بودند، مطیع‌ترین انسان‌های روی زمین در برابر حق تعالی بودند.
وی با بیان این‌که امامان معصوم(ع) در اوج قله اطاعت و بندگی خدا قرار دارند، ابراز کرد: آنها اطاعت حضرت حق را برای خود افتخاری بزرگ می‌دانستند، به آن مباهات می‌کردند و پیروان خود را هم به اطات از خدا دعوت می‌کردند و می‌فرمودند: «شیعتنا الامن اطاع الله: به خدا سوگند شیعه ما نیست مگر کسى‌که خدا را اطاعت کند».
امام جمعه خرمدره یادآورشد: اطاعت و داشتن روح تسلیم در برابر خدا، از عبادت برتر است، چراکه بنده عابدی که روح تسلیم نداشته باشد، همانند شیطان است که شش هزار سال در کنار فرشته‌ها خدا را عبادت کرد، اما اطاعت بی‌چون و چرا و روح تسلیم را نداشت.
حجت‌الاسلام نورپور با اشاره به این‌که شیطان عابد بود، اما مطیع و فرمان‌بردار نبود، افزود: مهم این است که انسان مطیع باشد و این عبادات باید انسان را بنده محض و سرباز دین و دین‌داری کند.
این کارشناس مسائل مذهبی تأکید کرد: مسلمان باید بداند که خدا عبد محض می‌خواهد و نه سیاهی‌لشکر، و باید بدانیم این دین یار و یاور نیاز دارد و باید آن را یاری کرد که این یاری، روزی با دادن مال و ثروت و روزی هم با بذل جان است.
وی در ادامه با تسلیت فرارسیدن سالروز شهادت امام هادی(ع) و استاد شهید مطهری، گفت: مراکز علمی و دانشگاهی، به‌ویژه آموزش و پرورش، عهده‌دار تعلیم و تربیت و انسان‌سازی هستند و سعادت و فلاح نسل آینده جامعه در دستان پرمهر معلم رقم می‌خورد.
خطیب نماز جمعه خرمدره عنوان کرد: مردم انتظار دارند که در کنار آموزش به‌روز، درست، مفید و کیفی در مدارس، به مسئله مهم اخلاق، دین‌داری، معنویت، اعتقادات، عفاف و حجاب و غیرت دینی توجه ویژه صورت گیرد.
حجت‌الاسلام نورپور در پایان تأکید کرد: مسئولان آموزش و پرورش اگر بخواهند درانجام رسالت الهی و مقدس خویش موفق باشند، باید از سیاست‌بازی و جناح‌بازی اجتناب کرده و درعزل و نصب‌ها به شایسته‌سالاری توجه کنند.

captcha