همایش اقتصاد مقاومتی در بیرجند برگزار می‌شود
کد خبر: 1400681
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۱
خرداد؛

همایش اقتصاد مقاومتی در بیرجند برگزار می‌شود

گروه اجتماعی: دبیر اتاق بازرگانی بیرجند گفت: در راستای نام‌گذاری امسال به نام اقتصاد و فرهنگ، همایش اقتصاد مقاومتی و توسعه منطقه‌ای خرداد امسال در بیرجند برگزار می‌شود.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان جنوبی، سیدمحمدرضا علیزاده، دبیر اتاق بازرگانی بیرجند امروز، هشتم اردیبهشت در نشستی با مسئولان گفت: از جمله مواردی که در برنامه توسعه کشور مورد توجه قرار گرفته نقش و اهمیت مناطق ویژه اقتصادی در گسترش صنعت و صادرات است که به‌دنبال آن توسعه اجتماعی و فرهنگی نیز حاصل می‌شود.



 وی افزود: مناطق ویژه اقتصادی در صورتی که به‌درستی انتخاب شوند می‌توانند فضای مناسبی را برای صادرات شرکت‌های تولیدی ایجاد کرده و با جذب عوامل سرمایه در کنار یکدیگر به‌عنوان یک سکوی صادراتی عمل کنند.



دبیر اتاق بازرگانی بیرجند با بیان این‌که مناطق ویژه اقتصادی امکان حضور در بازارهای بین‌المللی را آسان‌تر می‌کند، ادامه داد: این مناطق فارغ از مشکلات و موانع و محدودیت‌های داخلی می‌توانند راه را برای توسعه صادرات بگشایند.



علیزاده بیان کرد: در نتیجه وجود این مناطق در کشور سبب انتقال مرکز فعالیت تجاری بین‌المللی به کشور می‌شود که می‌‌تواند به عنوان یک مزیت تلقی شود.



وی در ارتباط با اهداف برگزاری این همایش گفت: برگزاری همایش جذب سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی، ایجاد شغل و رونق اقتصادی، ایجاد درآمد ارزی و توسعه صادرات را به‌دنبال دارد.

captcha