الگوگیری از حضرت زهرا(س) نیازمند داشتن نگاهی نو به سیره ایشان است
کد خبر: 1398197
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۳

الگوگیری از حضرت زهرا(س) نیازمند داشتن نگاهی نو به سیره ایشان است

گروه اجتماعی: جانشین فرمانده سپاه ناحیه اردل با تأکید بر لزوم داشتن نگاهی نو و دقیق به زندگی و سیره حضرت زهرا(س) تقوا، عفت، طهارت و مجاهدت را از ویژگی‌های بارز سرور زنان عالم عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از چهارمحال و بختیاری، حشمت الله ظفریان، جانشین فرمانده سپاه ناحیه اردل امروز، اول اردیبهشت در جشن خانواده‌های کارکنان این ناحیه به‌مناسبت میلاد کوثر با تبریک ایام ولادت دخت نبی مکرم اسلام(ص) و میلاد معمار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی(ره)، درباره؛ محبت‌ورزی و ولایتمداری فاطمی با استفاده از سیره عملی آن بانوی گرانقدر اسلام و همچنین، فلسفه وجودی حضرت فاطمه(س) به‌عنوان برترین بهانه خلقت از زبان پیامبر اکرم(ص) به ایراد سخن پرداخت.

وی با تأکید بر لزوم گرامیداشت ایام ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) افرود: همان طور که در روایات از پیامبر اکرم(ص) نقل شده است، هر کس فاطمه(س) را دوست بدارد، در بهشت با من است، برهمین اساس گرامیداشت این ایام نشان از دوستدار اهل بیت(ع) بودن است.

به گفته وی، طبق فرموده مقام معظم رهبری باید با نگاهی نو و دقیق به زندگی سیده زنان عالم، خصلت‌های برجسته ایشان نظیر، تقوا، عفت، طهارت، مجاهدت، شوهرداری، فرزندداری، سیاست فهمی و حضور در مهم‏‌ترین عرصه‌های حیات یک انسان را به معنای واقعی کلمه، الگو قرار دهیم.

ظفریان اظهار کرد: اگر مثل غربی‌ها به زن نگاه کنیم و زیربنای فکری کنوانسیون‌های جهانی را الگوی خویش قرار دهیم باید به زن فقط با نگاه تحقیر آمیز نگاه کنیم که این نگاه بر‌خلاف نگاه اسلام است.

به گزارش ایکنا، در این جشن باشکوه از مادران و همسران شهدای شهرستان اردل تجلیل شد.

captcha