درسگفتار «آشنایی با فلسفه اسلامی» در فرهنگسرای شفق برگزار می‌شود
کد خبر: 1395165
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۱
به همت مؤسسه علم دینی صدرا؛

درسگفتار «آشنایی با فلسفه اسلامی» در فرهنگسرای شفق برگزار می‌شود

گروه اندیشه: به همت مؤسسه گسترش مطالعات علم دینی صدرا، درسگفتار «آشنایی با فلسفه اسلامی» با حضور حجت‌الاسلام عبدالله محمدی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، به همت مؤسسه گسترش مطالعات علم دینی صدرا درسگفتار «آشنایی با فلسفه اسلامی» طی پنج جلسه و با حضور حجت‌الاسلام عبدالله محمدی در فرهنگسرای شفق برگزار می‌شود.
بنا بر این گزارش، «معانی علم و فلسفه در تطور تاریخ (معانی عقل)»، «فلسفه چیست؟ (تعریف فلسفه، موضوع و مسائل فلسفه، مبادی تصوری و تصدیقی فلسفه)»، «روش تحقیق در فلسفه (ارزیابی روش تعقلی، تمثیلی و استقرایی، بررسی قلمرو هر یک از روش‌ها»، «تعامل فلسفه و علوم (وجوه احتیاج علوم به فلسفه و کمک‌های علوم به فلسفه)»، «فلسفه و اسلام (چیستی فلسفه اسلامی و وجوه اسلامیت فلسفه(» و «پاسخ اجمالی به منتقدان فلسفه [اسلامی]» اهم سرفصل‌های این دوره پنج جلسه‌ای است.
در این درسگفتار به سؤالاتی از این قبیل که «فلسفه چگونه دانشی است و چه جایگاهی در میان معارف بشری دارد؟»، «آیا مسائل آن، صرفاً اموری انتزاعی‌اند و تنها به کار ورزش دادن ذهن می‌آیند یا از ارزش معرفتی در کشف واقعیت هم برخوردار هستند؟»، «در کنار علوم تجربی (طبیعی و انسانی)، چه جایگاهی را می‌توان برای علوم فلسفی قائل شد؟»، «نسبت یافته‌های فلسفی با معارف دینی چگونه است؟» و«آیا اتصاف فلسفه به دینی بودن، درست است؟» پاسخ داده می‌شود.
یادآور می‌شود، جلسات این دوره، از ۷ اردیبهشت‌ماه، روزهای یکشنبه ساعت ۱۶ تا ۱۸ در فرهنگسرای شفق (دانشجو) واقع در خیابان سیدجمال‌الدین اسدآبادی (یوسف‌آباد) برگزار می‌شود و ثبت‌نام در این دوره نیز به زودی آغاز خواهد شد.

captcha