الگوگیری از سبک زندگی حضرت زهرا(س)؛ ‌راهکاری مؤثر در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی
کد خبر: 1394806
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۰

الگوگیری از سبک زندگی حضرت زهرا(س)؛ ‌راهکاری مؤثر در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی

گروه اجتماعی: مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه حضرت زهرا(س) در عرصه اقتصاد مقاومتی و سبک زندگی اسلامی الگویی کامل و جامع است، بر لزوم الگوگیری از ایشان در راستای یاری رساندن به کشور در تحقق اقتصاد مقاومتی تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از چهارمحال و بختیاری، حجت‌الاسلام رحمت‌الله اروجی، مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری امروز، 24 فروردین در مراسم تکریم از مادران و همسران شهدا، سال 93 را مزین به عطر و نور فاطمی دانست و اظهار کرد: شعار امسال که با نام اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی از سوی رهبر انقلاب نام‌گذاری شده است با نام و الگو‌گیری از فاطمه زهرا(س) شروع می‌شود و آثار و برکات معنوی را برای ملت و نظام به همراه دارد.

وی نظام اسلامی ایران را یک نظام ولایی و مردم را سربازان ولایت بیان کرد و گفت: این نظام در حقیقت پرچم اسلام و اهل بیت(ع) را به برکت رهبری‌های امام(ره) و مجاهدت‌های شهدا و خانواده‌های آنان برافراشته است و اسلام ناب را به‌معنای واقعی کلمه در جهان حاکم کرده است.

انقلاب اسلامی؛ تعیین‌کننده اصلی در بایدها و نبایدهای جهان ‌

حجت‌الاسلام اروجی انقلاب اسلامی را تعیین‌کننده اصلی در بایدها و نبایدهای جهان دانست و گفت: به اعتراف تمام دوستان و دشمنان انقلاب اسلامی ایران یک موقعیت و گفتمان جدید و بی‌نظیر را به بشریت معرفی کرده است و زمینه‌سازی‌ها را برای ظهور امام عصر‌(عج) در جهان آماده کرده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه محبت و تمسک جستن به اهل بیت‌(ع) راز نجات کشور از سختی‌ها و فشارها است، بر لزوم تقویت و صداقت داشتن در این محبت و علاقه تأکید کرد و گفت: بکوشیم محبت و ارادت ما به اهل بیت(ع) نه از روی سخن بلکه از عمق دل و جان بروز و ظهور داشته باشد.

حجت‌الاسلام اروجی محبت برآمده از شناخت و بینش عمیق را محبت واقعی و ناب به اهل بیت(ع) دانست و با بیان اینکه شناخت و بینش موجب ایجاد محبت می‌شود، اظهار کرد: محبت واقعی به خاندان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) به‌ویژه حضرت زهرا(س) نه تنها از روی سخن و حرف بلکه به‌واسطه شناخت، معرفت و بینش کامل به‌دست می‌آید.

وی به ارتباط عمیق شناخت و محبت اشاره و بیان کرد: شناخت کامل و عمیق از اهل بیت(ع) محبت و علاقه‌مندی را در انسان افزایش می‌شدهد بنابراین شناخت و معرفت عمیق مکمل یکدیگر در ایجاد محبت واقعی در اهل بیت(ع) می‌شود.

محبت نسبت به اهل بیت(ع) مستلزم شناخت ایشان است

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری ابراز علاقه و محبت نسبت به اهل بیت(ع) را مستلزم شناخت و آشنایی کامل و دقیق از آن‌ها دانست و گفت: اگر کسی ادعا کند که دوستار اهل بیت(ع) است اما نسبت به آنها هیچ شناخت و معرفتی نداشته باشد به یقین او دوستار ائمه معصومین(ع) تلقی نمی‌شود چرا‌که تنها شیفته ظواهر شده است.

وی فاطمه زهرا(س) در عرصه اقتصاد مقاومتی و سبک زندگی اسلامی الگویی کامل و جامع دانست و گفت: زنان و مردان ما با الگو‌گیری از فاطمه زهرا(س) می‌توانند سبک زندگی خود را به شکل مطلوب اسلام درست کنند و کشور را در تحقق اقتصاد مقاومتی یاری کنند.

حجت‌الاسلام اروجی به سیره زندگانی حضرت فاطمه زهرا(س) در کودکی اشاره و اظهار کرد: در آن دوران که لشگر اسلام در محاصره اقتصادی شعب ابی‌طالب قرار گرفت فاطمه زهرا(س)  کودکی خردسالی بود که که بدون حتی یک اعتراض و ناراحتی، حتی به پدر خود آرامش و قوت قلب می‌داد به یقین پیروی از چنین الگویی می‌تواند اقتصاد مقاومتی را در کشور رقم بزند.

وی به تشریح راه‌های فاطمه‌شناسی ‌بین مردان و زنان جامعه پرداخت و از قرآن به‌عنوان یک منبع کامل از انوار وجودی حضرت زهرا(س) یاد کرد و گفت: آیات فراونی در قرآن بیان شده است که شأن نزول آنها به فاطمه زهرا(س) و فداکاری‌های ایشان برمی‌گردد و از این میان می‌توان به سوره کوثر، دهر، آیه تطهیر و آیات فراوان دیگر در بیان عظمت شخصیت وجودی بانوی بزرگ اسلام اشاره کرد.

فاطمه زهرا(س)؛ یک معادله ناگشودنی در عالم ‌

حجت‌الاسلام اروجی با بیان اینکه فاطمه زهرا(س) یک معادله ناگشودنی در عالم است، خدای متعال، پیامبر(ص) و ائمه اطهار(ع) را تنها قادر به شناخت کامل ابعاد شخصیتی این بانوی بزرگ دانست.

وی بر لزوم رازگشایی از این معادله بزرگ اسلام تأکید و یکی از راه‌های راز‌گشایی را مراجعه به آیات و احادیث معتبر پیامبر(ص) و ائمه معصومین(ع) دانست و گفت: سراسر زندگی فاطمه زهرا(س) درس‌آموز و عبرت‌انگیز است که بهره‌گیری از آن تنها با مراجعه با روایات و احادیث ائمه معصومین(ع) میسر می‌شود.

شهدا با شناخت زهرا(س) به این جایگاه والا دست یافته‌اند

حجت‌الاسلام اروجی شهدا را عارفان واقعی و حقیقی به مقام فاطمه زهرا(س) دانست و گفت: اگر شهید به چنین جایگاه و مقامی رسیده است به‌طور قطع به برکت شناخت و معرفت کامل از فاطمه زهرا(س) است چرا‌که معرفت به فاطمه زهرا(س) سعادت و عاقبت به‌خیری در دنیا و آخرت را به همراه دارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری به جایگاه و مقام ام‌البنین(س) مادر چهار شهید دشت کربلا اشاره و اظهار کرد: ادب، وفاداری، بصیرت، معرفت و عارف به زمان بودن ام‌البنین‌(س) بی‌نظیر و غیر‌قابل توصیف است و از این‌رور ائمه اطهار(ع) از او به نیکی یاد می‌کنند.

ام‌البنین(س) فاطمه‌شناس و علی‌شناس واقعی بود

حجت‌الاسلام اروجی ام‌البنین(س) را فاطمه(س) و علی(ع) شناس واقعی دانست و گفت: ام‌البنین(س) به‌معنای واقعی کلمه عارف به مقام صدیقه طاهره(س) بود و این سیره رفتاری را در مدت زمان زندگی با امیرالمؤمنین(ع) و نحوی برخورد با فرزندان فاطمه(س) به همگان ثابت کرد.

وی ادب و وفاداری حضرت عباس‌(ع) را برگرفته از تربیت مادرش بیان کرد و گفت: این بانوی بزرگ فرزندان خود را بر‌ رعایت ادب و احترام نسبت به فرزندان امیر‌المؤمنین(ع) تأکید می‌کرد به‌نحوی‌که حضرت عباس‌(ع) در اوج ادب و احترام برادرش حسین را امیر و بزرگ خود صدا می‌زد و به‌جز در کربلا هیچ‌گاه او را برادر صدا نزد.

captcha