تحلیل سیاسی زائران راهیان نور باید تقویت شود
کد خبر: 1389226
تاریخ انتشار : ۰۴ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۴

تحلیل سیاسی زائران راهیان نور باید تقویت شود

گروه سیاسی: عضو شورای مرکزی بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق(ع) گفت: مناطق عملیاتی نقش مهمی در آشنایی دانشجویان با ارزشهای انقلاب اسلامی دارد و تحلیل سیاسی دانشجویان نیز باید برای رسیدن به اهداف انقلاب تقویت شود.

نوید عمیدی مظاهری، عضو شورای مرکزی بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق(ع)، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با اشاره به برپایی غرفه تحلیل سیاسی در زیارتگاه شهدای هویزه گفت: این غرفه با هدف افزایش بینش سیاسی دانشجویان و جوانانی است که از مناطق عملیاتی بازدید می کنند.
وی افزود: در این غرفه ابتدا ضرورت تحلیل سیاسی و اهمیت آن برای دانشجویان مورد بررسی قرار می گیرد؛ این نکته حایز اهمیت است که مقام معظم رهبری یکی از موانع تحقق حکومت امام علی(ع) را تحلیل ضعیف مردم در آن دوره می دانند.
عضو شورای مرکزی بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق(ع) عنوان کرد: برای ورود به تحلیل سیاسی مقدماتی از جمله جهان‌بینی توحیدی، درک پیچیدگی‌های زمانه، کسب آگاهی تاریخی و دینی، خودسازی، آزاداندیشی لازم است و این عناوین که برگفته از سخنان رهبر معظم انقلاب است، برای دانشجویان توضیح داده می‌شود.

 دانشجویان در کنارآرمانها باید به واقعیات نیز توجه داشته باشند
عمیدی مظاهری اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب دائما تأکید می‌کنند که دانشجویان در کنار آرمانها باید به واقعیات نیز توجه داشته باشند؛ آرمانها مربوط به قله است، وقتی انسان به قله نگاه کند برای رسیدن به آن تلاش خواهد کرد.
عضو شورای مرکزی بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق(ع) با ذکر اینکه دانشجویان باید از برخی مسائل پرهیز کنند، گفت: راحت‌طلبی و بی تفاوتی یکی از آفات جنبش دانشجویی است؛ بی‌تفاوتی نسبت به سرنوشت کشور موجب خواهد شد که دانشجویان به مسائل کشور نیندیشند و کشور از ظرفیت بزرگ دانشجویان محروم شود.

برپایی غرفه اقتصاد مقاومتی، تحلیل سیاسی و بررسی تفاهم ژنو
عضو شورای مرکزی بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق(ع) عنوان کرد: دانشجویان دانشگاه امام صادق(ع) در طول برگزاری راهیان نور در غرفه تحلیل سیاسی، غرفه اقتصاد مقاومتی و غرفه برسی تفاهم‌نامه ژنو پاسخ‌گوی سؤالات، ابهامات و شبهات دانشجویان و زائران راهیان نور خواهند بود.
عمیدی مظاهری افزود: وجود چنین برنامه‌هایی که دیدگاه و بینش سیاسی دانشجویان را در مورد مسائل مختلف کشور تقویت می‌کند یک ضرورت برای اردوهای راهیان نور است و باید در کنار برنامه‌های مختلف در مناطق عملیاتی، برنامه‌هایی برای افزایش بینش سیاسی دانشجویان وجود داشته باشد.

captcha