اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی نیازمند مدیران توانمند است
کد خبر: 1386969
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۹:۲۱
عضو کمیسیون عمران مجلس:

اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی نیازمند مدیران توانمند است

گروه اجتماعی: جهت تحقق گفتمان‌سازی اقتصاد مقاومتی رفتار جهانی مدیران بسیار مهم است، بر عملکرد مدیران باید نظارت باشد زیرا این فکر و اندیشه، مدیران توانمند و قوی می‌طلبد که در کشور بتوانند این مهم را تحقق بخشند.

محمدرضا رضایی کوچی، منتخب مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر گفتمان‌سازی اقتصاد مقاومتی گفت: جهت تحقق فرمایش معظم‌له باید یک خط فکر و مشی راه در کشور شکل گیرد و همه مسئولان کشور و مردم و بخش‌های دولتی و خصوصی وظیفه دارند در این مسیر حرکت کنند.

لزوم ایجاد فضای همدلی در کشور

وی بر نقش مدیران نظام تأکید کرد و گفت: جهت تحقق این امر، رفتار جهانی مدیران بسیار مهم است و مدیران باید با ایثار، با تمام وجود در صحنه مدیریت کشور حضور پیدا کنند و در یک فضای همدلی و صمیمیت و به دور از پرداختن به مسائل حاشیه‌ای، جزئی و مسائلی فرعی به این نکته توجه داشته باشند.

رضایی کوچی تأکید کرد: مسئله اصلی این است که همه ظرفیت‌های کشور بر روی موضوعی که مقام معظم رهبری تأکید دارند، تمرکز کنند یعنی همان‌طور که مقام معظم رهبری تأکید کردند شاخص‌ها باید قابل اندازه‌گیری باشد، برای اینکه بتوانیم به هدف برسیم باید به‌گونه‌ای شاخص‌ها را تعریف، ارزیابی و اندازه‌گیری کنیم.

عضو کمیسیون عمرانی مجلس اضافه کرد: بر عملکرد مدیران باید نظارت باشد، این فکر و اندیشه‌ای که در کشور حوزه اقتصاد مقاومتی طراحی شده است، مدیران توانمند و قوی می‌طلبد که در کشور بتوانند این مهم را تحقق بخشند.

تمام ظرفیت‌های کشور در مسیر توسعه اقتصادی به کار گرفته شود

وی افزود: اصل موضوع این است که دشمن بر روی موضوع اقتصادی تمرکز کرده است که از طریق اقتصاد، پیشرفت مملکت ما را متوقف کند؛ لذا باید تمام ظرفیت‌های کشور را در مسیر توسعه اقتصادی به کار بریم زیرا دشمن دقیقاً از همین‌جا درنظر دارد به کشور ضربه وارد کند.

رضایی کوچی ادامه داد: لازمه این امر، توجه به تمام ظرفیت‌های داخلی کشور است، هم به لحاظ نیروی انسانی که بحمدالهی کشور ما در این زمینه بسیار غنی است و هم در حوزه‌های مختلف علمی و به‌ویژه حوزه نفت و گاز که دارای ظرفیت‌های فراوانی هستیم.

عضو کمیسیون عمرانی مجلس با تأکید بر اینکه کشور ما در زیرساخت‌های اقتصادی بسیار قوی است اما نتوانستیم به‌خوبی از آن‌ها استفاده کنیم، گفت:‌ به نظر می‌رسد که در این امر بیشتر تمایلاتی به خارج از کشور داشتیم و وابستگی‌هایی وجود دارد و همین باعث شد که به ظرفیت داخلی کشور کمتر توجه کنیم و این مسئله‌ای است که دشمن متوجه آن شده است.

وی اظهار کرد: مقام معظم رهبری نیز دقیقاً متوجه این نکته شده‌اند و تأکید دارند، جایی که دشمن قصد ضربه‌زدن به نظام اسلامی را دارد، باید اصلاح، ترمیم و تقویت شود.

رضایی کوچی ابراز کرد: باید اعتراف کنیم که در مسائل اقتصادی نتوانستیم از همه ظرفیت‌های داخل کشور استفاده کنیم و بعضاً رو به خام‌فروشی‌هایی مانند خام‌فروشی نفت آورده‌ایم و هنوز بنزین ما به بیرون وابسته است.

منتخب مردم جهرم در مجلس گفت: رهبر معظم انقلاب تأکید دارند که ما به بیرون از کشور نگاه نکنیم و داخل کشور به حد کافی استعداد و ظرفیت وجود دارد که بتوانیم نه تنها کشور خود، حتی کشورهای دنیا را تغذیه کنیم.

captcha