اعزام 27 هزار بوشهری به مناطق عملیاتی جنوب کشور
کد خبر: 1381960
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۳
فرمانده سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر خبرداد؛

اعزام 27 هزار بوشهری به مناطق عملیاتی جنوب کشور

خبرنگاران افتخاری/ حامد فکوری: فرمانده سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر از اعزام 27 هزار بوشهری به مناطق عملیاتی جنوب کشور خبر داد.

سردار فتح‌الله جمیری، فرمانده سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر در حاشیه نشست برنامه‌ریزی اردوی راهیان نور استان بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از بوشهر، به بازدید بیش از 27 هزار نفر از استان بوشهر در مناطق عملیاتی جنوب اشاره کرد و گفت: امسال 12 هزار نفر در قالب کاروان‌های راهیان نور اعزام می‌شود و 15 هزار نفر نیز به صورت خودجوش به این مناطق سفر خواهند کرد.

فرمانده سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر با بیان اینکه اردوهای راهیان نور استان بوشهر از 25 اسفندماه اعزام می‌شوند، اظهار کرد: دو هزار دانشجوی پسر و یک‌هزار دانشجوی دختر نیز در قالب 67 کاروان نیز به مناطق عملیاتی دفاع مقدس اعزام می‌شوند.

وی با اشاره به تلاش‌های دشمنان برای تهاجم فرهنگی و از بین بردن ارزش‌های دفاع مقدس، تصریح کرد: دفاع مقدس از مهمترین حوادث قرن اخیر است که دشمنان تلاش بسیاری برای پاک‌ کردن آن از ذهن مردم دارند و لازم است که با برگزاری برنامه‌های مختلف، نسل جدید نیز با حماسه‌آفرینی‌های دوران دفاع مقدس آشنا شوند.

جمیری عنوان کرد: اعزام کاروان‌های راهیان نور به مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس از اهمیت بسیار زیاد برخوردار است و تأثیر بسیار زیادی بر افراد اعزامی دارد.

فرمانده سپاه امام صادق(ع) بوشهر در ادامه با اشاره به اهمیت و جایگاه ویژه برگزاری اردوهای راهیان نور، خاطرنشان کرد: دانشجویان بوشهری به مدت سه تا چهار روز به مناطق عملیاتی اعزام می‌شوند که از یادمان شهدای گمنام شرق کارون، شلمچه، اروند، هویزه، دهلاویه بازدید می‌کنند.

جمیری تأکید کرد: بازسازی صحنه‌های دفاع مقدس از برنامه‌های مهم این اعزام‌ها است که دانشجویان در پادگان‌های شهید حبیب‌اللهی آبادان و شهید مسعودیان اهواز حضور می‌یابند و رزمایش‌های فرهنگی برگزار می‌شود.

بازسازی صحنه‌های دفاع مقدس توسط دانشجویان بوشهری

وی اضافه کرد: برخی تلاش دارند تا تاریخ پرشکوه دفاع مقدس به باد فراموشی برود ولی نباید اجازه دهیم که به این هدف خود برسند و دفاع مقدس باید مانند قیام کربلا فراگیر شود و رشادت‌ها و دلاورمردی‌های شهدا و رزمندگان تبیین شود.

جمیری با اشاره به نقش بسیار مهم استان بوشهر در دوران دفاع مقدس، افزود: استان بوشهر هم میزبان کاروان‌های راهیان نور دریایی است و هم افرادی را به مناطق عملیات اعزام می‌کند.

بوشهر میزبان کاروان‌های راهیان نور دریایی

فرمانده سپاه امام صادق(ع) بوشهر در ادامه پیرامون نقش و حفظ جایگاه ولایت فقیه بیان کرد: همه ما می‌دانیم که رهبری و ولایت فقیه در پیروزی این انقلاب نقش بسزایی داشته‌اند و تا الآن هم که دشمنان داخلی و خارجی نتوانستند کاری از پیش ببرند رهنمودهای رهبر معظم انقلاب کار گشای مشکلات بوده است و از همین جهت است که دشمنان در صدد تخریب و تضعیف این جایگاه بزرگ و بلند هستند.

وی با اشاره به اینکه ولایت فقیه ستون خیمه این انقلاب است و امروز هم ما شاهد این معنا هستیم که در کنار قرآن مجید و با اقتباس از قرآن مجید، بهترین قانون اساسی در کشور ما نوشته شده است، گفت: اگر اصل مترقی ولایت فقیه ضمیمه نمی‌شد قطعا این قانون اساسی ناقص بود، اگر جوامع بشری امروز از ایران اسلامی الهام بگیرند و معتقدات دینی خود را اسلام قرار دهند در کنارش مسئله ولایت، ولایت امیرالمؤمنین(ع) بعد از او ولایت اولاد طاهرینش و بعد از ائمه اطهار(ع) در زمان غیبت کبری امام دوازدهم ولایت فقیه اگر ضمیمه نباشد قطعاً آن جامعه روی سعادت نخواهد دید.

رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی کار گشای مشکلات است

وی درباره جایگاه والای قرآن و حوادث سطح منطقه وبیداری اسلامی اظهار کرد: شناخت قرآن برای جامعه مسلمانان یک ضرورت است چون منبع اساسی و اصلی دین وایمان اندیشه آن جامعه است و این قرآن و کلام وحی است که به ما امید می‌دهد روح می‌دهد.

جمیری در ادامه با بیان اینکه قرآن نقش مهم واساسی در بیداری اسلامی در کشورهای اسلامی و جهان غرب داشته است، افزود: در قرآن بیداری اسلامی به مسلمان گوشزد شده است که دیر یا زود مستضعفان بر ظالمین وستمگران قیام خواهند کرد و این را در کشورهای عربی شاهد هستیم.

ایثار، ولایتمداری و شهادت طلبی فرهنگ ملت ایران است

فرمانده سپاه امام صادق(ع) بوشهر با اشاره به اینکه حاکمیت ولایت فقیه یک پایه و اساسی است که هم بر خود تسلط دارد و هم حافظ دین و مطیع امر حضرت مهدی(عج) است، استکبار غافل از آن است که ولایت فقیه پیش از آنکه موضوع سیاسی باشد، ولایت به دل‌های مؤمنان است و پیوند جدایی‌ناپذیر میان ملت ایران و ولایت فقیه برقرار است و امروز بیش از هر زمان دیگری به حفظ اتحاد بر محور ولایت فقیه و تبعیت از منویات مقام معظم رهبری نیاز است.

قرآن نقش مهم واساسی در بیداری اسلامی داشته است

وی در پایان در خصوص برکات هشت سال دفاع مقدس بیان کرد: دفاع مقدس جز آرمان‌های ماست و مدافعان هشت سال دفاع مقدس همچون مدافعان صدراسلام در رکاب پیامبر و امام علی(ع) از سرزمین خود دفاع می‌کردند وازیاد بردن آن عاشقان وگم شدن آنها در پیچ وخم زندگی خیانت به مقدسات یک ملت است و دفاع مقدس، ایثار و شهادت‌طلبی و ولایتمداری فرهنگ ملت ما شد.

captcha