بانوان نقش موثری در ترویج سبک زندگی اسلامی دارند
کد خبر: 1377459
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۶:۳۸

بانوان نقش موثری در ترویج سبک زندگی اسلامی دارند

گروه اجتماعی: مدرس دانشگاه سبک زندگی هر جامعه را نمایانگر فرهنگ آن جامعه دانست و گفت: با توجه به تاثیر فوق العاده زیاد بانوان در نظم دهی به فعالیت های داخلی خانواده و ایجاد برنامه های مناسب برای زندگی اسلامی،نقش بسیار موثری در ترویج سبک زندگی اسلامی دارند.

فرحناز فردوسیان در گفت و گو با خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از چهارمحال و بختیاری،  اظهارکرد: سبک زندگی  یکی از اصطلاحات مهم جامعه شناسی خصوصاً جامعه شناسی مصرف است و هرچند از اصطلاحات و واژه هایی است که در عرصه کنونی بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد اما به مانند هر مبحث دیگری در اسلام سابقه و قدمتی تاریخی دارد.

وی خاطرنشان کرد: ائمه بزرگوار اسلام با ارائه برنامه های مناسب برای زندگی مردم در واقع نشان دهنده سبک زندگی اسلامی به آنها بوده اند.

فردوسیان با اشاره به سخنان امام سجاد (ع) گفت: ایشان در  حدیثی فرصت های زندگی مومنان را به چهار  قسمت تقسیم کرده و بخشی را به عبادت و خود سازی، بخشی را به کار و فعالیت سازنده، قسمتی را به ارتباط موثر و سازنده به اطرافیان و بخشی را هم به استراحت و ارتباط عاطفی با اعضای خانواده اختصاص داده اند.

به گفته وی، امروزه جهانیان مبهوت درخشش زندگی مردم ژاپن هستند مردمی که با حداقل امکانات و با فقر منابع طبیعی لیکن با تلاش و پشتکار توانسته اند به پیروزی های بزرگی در عرصه های علم، اختراع و اکتشافات دست یابند.

این تحلیلگر مسائل اجتماعی افزود: در مقابل کشور هایی که با توان فکری خود از صفر آغاز کرده اند و به موفقیت های چشمگیری دست یافته اند؛ بسیاری از کشور های عقب مانده دنیا از جمله برخی مسیح نشینان خلیج فارس وجود دارند که با فروش عمده نفت در رفاهی کاذب قرار گرفته و بدون هیچگونه پشتوانه علمی و فنی باید منتظر روزی باشند که منابع نفت و گاز آنان به اتمام رسیده یا خریداری نداشته باشند.

فردوسیان با اشاره به اهمیت زن در نظام خانواده، تصریح کرد: زنان قهرمان ایران اسلامی در عرصه های مختلف به خوبی نقش خود را ایفا کرده اند که می طلبد آنان را تکریم کرد و بزرگداشت.

این مدرس دانشگاه اظهارکرد: با توجه به تاثیر فوق العاده زیاد زنان در نظم دهی به فعالیت های داخلی خانه و خانواده و ایجاد برنامه های مناسب برای زندگی اسلامی نقش بسیار موثری در ترویج سبک زندگی اسلامی دارند.

captcha