جامعه‌ اسلامی بدون امور خیرخواهانه، فاقد بخش مهمی از تعالیم اسلامی است
کد خبر: 1377298
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۶

جامعه‌ اسلامی بدون امور خیرخواهانه، فاقد بخش مهمی از تعالیم اسلامی است

گروه اجتماعی: مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر خوزستان با بیان اینکه هرگاه خداوند برای کسی خیر بخواهد، او را واسطه خدمت به مردم محروم می‌سازد، گفت: اگر جامعه‌ اسلامی فاقد کارهای خیرخواهانه باشد، فاقد بخش مهمی از تعالیم اسلام است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، حجت‌الاسلام والمسلمین امین جامعی، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر خوزستان در حاشیه نشست مجمع خیران داوطلب جمعیت هلال احمر استان خوزستان که روز گذشته، 29 بهمن در اهواز برگزار شد، با اشاره به اینکه در اسلام، حسنه و کار نیکی بالاتر از شادساختن مؤمنین و خدمت به آن‌ها نیست، گفت: هرچه انسان نسبت به طبقات محروم و مستضعف و آسیب‌پذیر جامعه خدمت بیشتری داشته باشد، مورد رضای پروردگار متعال است و اسباب خوشحالی حضرت ولی‌عصر(عج) بیشتر فراهم می‌شود که ایشان از رنج و زحمت مردم، مکدر می‌شوند.

وی با بیان اینکه انجام کار خیر در آیات قرآن و روایات اهل‌ بیت(ع) بسیار مورد تأکید قرار گرفته است، افزود: مؤمنان و انسان‌های مسلمان با تأسی از این روایت که هیچ عبادتی نزد پروردگار متعال محبوبتر از این نیست که انسان مؤمنی را خوشحال سازد، باید در کارهای خیر هرچه می‌توانند مسابقه داشته باشند، از همدیگر جلو بیفتند و بر همدیگر سبقت بگیرند.

جامعی در خصوص فعالیت‌های داوطلبانه در جمعیت هلال احمر بیان کرد: افرادی که در امورات خیرخواهانه، توفیقی برایشان حاصل شده است، باید قدر این جایگاه را بدانند و از خداوند منان بخواهند که این وظیفه‌ای را که به ایشان محول شده، هرچه بهتر انجام دهند که خداوند هرگاه برای فردی خیر بخواهد، او را وسیله و واسطه خدمت به مردم محروم می‌سازد.

مسئول دفترنمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر خوزستان با اشاره به اجر معنوی فعالیت‌های بشردوستانه اظهار کرد: نیکوکاران جامعه می‌دانند ارزش کاری که می‌کنند با اجر دنیوی قابل مقایسه نیست و اگر قلب انسان خالص باشد و انسان مخلصانه مؤمنی را خوشحال و مسرور کند، اجرش جز نزد خدای متعال پیش هیچ کسی نخواهد بود.

جامعی گفت: اگر جامعه‌ اسلامی فاقد کارهای خیرخواهانه باشد، فاقد بخش مهمی از تعالیم اسلام است. ما فداکاری‌هایی که از ائمه طاهرین(ع) سراغ داریم، مؤید این نکته است که کار خیر و اعمال نیک‌ بخش مهمی از مضامین عالی جامعه اسلام بوده و باید برای همه درس و اسوه باشد.

وی در پایان از همه خیران جامعه خواست تا به دریای بیکران خدمت به محرومان در جمعیت هلال احمر بپیوندند و واسطه فیض الهی به محرومین و قشر آسیب‌پذیر جامعه شوند.

captcha