اجرای طرح‌های آموزش قرآن در شهرستان قائن
کد خبر: 1377127
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۴

اجرای طرح‌های آموزش قرآن در شهرستان قائن

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد: طرح‌های آموزش قرآن از 26 بهمن‌ماه در مرکز عالی تربیت مدرس و استاد قرآن شهرستان قائن اجرا شده و براساس زمانبندی از پیش تعیین شده ادامه دارد.

عصمت شریف‌نژاد، مسئول آموزش مرکز عالی تربیت مدرس و استاد قرآن شهرستان قائن در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با بیان اینکه طرح‌های آموزش قرآن آغاز شده است، گفت: از 26 بهمن‌ماه طرح‌های آموزش قرآن کریم ویژه بانوان توسط مرکز عالی تربیت مدرس و استاد قرآن آغاز شده است و تا پنجم تیرماه سال آینده ادامه دارد.
وی در رابطه با رشته‌های مرکز عالی تربیت مدرس و استاد قرآن شهرستان قائن اظهار کرد: این مرکز قرآنی رشته‌هایی نظیر تربیت مربی روخوانی و حفظ، تربیت مربی تجوید و وقف و ابتداء، تربیت مربی قرآن در پیش‌دبستانی، تربیت مربی صوت و لحن و حفظ جامع قرآن کریم اجرایی کرده است.

اختصاص 10 مدرس قرآن در مرکز تربیت مدرس قائن
شریف‌نژاد به اختصاص 10 مدرس قرآن اشاره و تصریح کرد: برای طرح‌های آموزش قرآن این مرکز از 10 مدرس قرآن استفاده شده است تا به ارائه آموزه‌ها و مباحث کاربردی در زمینه معلمی بپردازند.
وی در ادامه یادآور شد: پس از برگزاری هر یک از رشته‌های فوق‌الذکر، آزمون برگزار می‌شود و نفرات ممتاز حائز دریافت گواهینامه قبولی از سوی مرکز تربیت مدرس و استاد قرآن می‌شوند.
شریف‌نژاد در پایان مطرح کرد: کلاس‌بندی این مرکز قرآنی به‌ گونه‌ای است که بخشی از ساعات به مباحث عملی و بخشی دیگر به مباحث تئوری اختصاص داده می‌شود؛ براین اساس متعلمان با فنون تدریس قرآن به‌صورت جامع آشنا خواهند شد.

captcha