برگزاری دوره تربیت معلم قرآن در مؤسسه مهاد تهران
کد خبر: 1376187
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۰

برگزاری دوره تربیت معلم قرآن در مؤسسه مهاد تهران

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد: دوره تربیت معلم قرآن در رشته روخوانی و روانخوانی، فروردین‌ماه سال آینده در مؤسسه مهاد تهران برگزار می‌شود.

فاطمه نکوکردار، مدیرمسئول مؤسسه مهاد تهران در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، در رابطه با برگزاری این دوره آموزشی، گفت: دوره تربیت معلم قرآن در رشته روخوانی و روانخوانی، فروردین‌ماه سال آینده در مؤسسه مهاد تهران برگزار خواهد شد، آزمون ورودی این دوره نیز نیمه اول اسفندماه سال‌جاری برگزار می‌شود.
وی اظهار کرد: در حال حاضر بیش از 15 نفر برای شرکت در این کلاس‌ها ثبت نام کرده‌اند و در دوره گذشته نیز 20 نفر موفق به دریافت گواهینامه مربیگری روخوانی و روانخوانی قرآن شدند که وارد دوره تربیت معلم پیش‌دبستانی قرآن می‌شوند.
نکوکردار عنوان کرد: در این دوره علاوه بر آموزش مهارت‌های تدریس قرآن، شرکت‌کنندگان با فنون معلمی، روانشناسی تربیتی، روش تحقیق و احکام و اخلاق اسلامی آشنا می‌شوند.
وی بیان کرد: کلاس‌های این دوره به‌مدت سه ماه و طی دو روز در هفته برگزار می‌شود و پس از برگزاری دوره و کسب حد نصاب نمره قبولی در آزمون‌های پایانی، شرکت‌کنندگان در دوره به‌عنوان مربی قرآن در مراکز دینی و قرآنی به‌کار گرفته می‌شوند.
مدیرمسئول مؤسسه مهاد تهران خاطرنشان کرد: از جمله فعالیت‌های آموزشی این مؤسسه ویژه خردسالان می‌توان به برگزاری دوره پیش‌دبستانی قرآنی اشاره کرد که شرکت‌کنندگان در این دوره علاوه بر آموزش روخوانی، حفظ و مفاهیم قرآن با آموزش زبان انگلیسی و رایانه آشنا می‌شوند.

captcha