مبارزه با استکبار و توجه به مسائل دینی؛ مبنای شکل‌گیری انقلاب اسلامی
کد خبر: 1366722
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۷:۵۳
عضو کمیسیون عمران مجلس اظهار کرد:

مبارزه با استکبار و توجه به مسائل دینی؛ مبنای شکل‌گیری انقلاب اسلامی

گروه سیاسی: انقلاب اسلامی ایران که در همه دنیا به نام امام خمینی(ره) شناخته می‌شود در راستای مبارزه با استکبار و استعمار و با رویکرد توجه به مسائل دینی و روحیه ضداستعماری مردم ایران به رهبری امام خمینی(ره) در ایران شکل گرفت.


محمدرضا رضایی‌کوچی، نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، گفت: دهه فجر، دهه پیروزی و به‌ثمر رسیدن مقاومت و مبارزات مردم و رهبران انقلاب ایران در مقابل استکبار و استعمار است.



وی، 22 بهمن را یادآوری چگونگی شکل‌گیری و تداوم انقلاب دانست و افزود: در این چند سال اخیر مخصوصاً نقش رهبری در عرصه‌های مختلفی که کشور با تلاطم مواجه شد و در بحران‌ها و فتنه‌های داخلی و خارجی بسیار پررنگ و شفاف شد و با هدایت ایشان کشور توانست به‌سمت تعالی سوق یابد.



رضایی‌کوچی اظهار کرد: 22 بهمن فرصتی است که در آن جشن قدرتمندی و سربلندی کشور خود را جشن می‌گیریم و با آرمان‌های نظام، امام(ره) و شهدا بیعت مجدد می‌بندیم و یادآوری این است که ما برای چه انقلاب کردیم و شعارهای انقلاب در چه مسیری بود و مردم با چه شعارهایی پیروز شدند.



وی با اشاره به شکل‌گیری و پیروزی انقلاب اسلامی گفت: انقلاب اسلامی ایران که در همه دنیا به نام امام خمینی(ره) شناخته می‌شود در راستای مبارزه با استکبار و استعمار و با رویکرد توجه به مسائل  دینی و روحیه ضداستعماری مردم ایران به رهبری امام خمینی(ره) در ایران شکل گرفت.



‌مبارزه با استکبار و استعمار از جمله اهداف انقلاب اسلامی



نماینده مردم در مجلس با بیان اینکه در این پیروزی، مراجع، روحانیان، علما و مردم نقش‌آفرینی فراوانی کردند، افزود: این انقلاب دارای اهداف و آرمان‌هایی ‌از جمله ‌مبارزه با استکبار و استعمار بود و مردم تلاش می‌کردند که از آبرو، ناموس و کشور خود در مقابل بیگانگان حفاظت کنند و امام(ره) با این رویکرد و روحیه انقلاب و عملکرد مذهبی و دینی که داشتند انقلاب را شکل دادند.



رضایی‌کوچی عنوان کرد: برای این انقلاب خون‌های فراوانی داده شد و افراد بسیار شکنجه شدند و بحمد الهی این انقلاب پربرکت پیروز شد اما از همان اوایل انقلاب کشورهای مختلف از قبیل آمریکا، انگلیس و اسرائیل تلاش کردند تا این حرکت مردمی را متوقف کنند و در گام نخست صدام را تشویق و تجهیز کردند تا به ایران حمله کنند.



عضو کمیسیون عمران مجلس اظهار کرد: استکبار جهانی، روحانیان ارشدی که در پیروزی انقلاب نقش داشتند را ترور کردند از جمله آیت‌الله بهشتی، آیت‌الله طالقانی و...  و سعی کردند مردم ایران را بترسانند اما برخلاف میل آنان انقلاب ما روز به روز بزرگتر و قوی‌تر شد و توانست اهداف بیداری اسلامی خود را به کشورهای اسلامی دیگر منتقل کند.



وی با تأکید بر اینکه امروز کشور ما در حوزه‌های متعددی صاحب جایگاه است، گفت:‌ آخرین فناوری‌های نوین در حوزه‌های مختلف در اختیار کشورمان قرار دارد و بحمد الهی ایران در دنیا یکی از کشورهای قدرتمند هم به‌لحاظ سیاسی و هم به‌لحاظ نظامی محسوب می‌شود.



دشمنان، نوع دشمنی خود را به‌صورت تاکتیکی عوض می‌کنند



نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: طبیعی است که بعد از پیروزی انقلاب تهدیدها و فشارهای فراوانی از سوی ظالمان وارد شود اما یک موضوع را باید همیشه درنظر داشته باشیم که برخی از دشمنان ما قسم‌خورده هستند و نوع دشمنی خود را به‌صورت تاکتیکی عوض می‌کنند و ما نباید به لبخند و چراغ سبز آن‌ها خوش‌بین باشیم زیرا دشمنی آن‌ها عمیق است و چشم طمع به ایران دارند و ما باید مراقب باشیم که یک قدم عقب‌نشینی، چراغ سبزی است که آن‌ها احساس کنند موفقیتی به‌دست آورده و در دشمنی خود سماجت به خرج دهند.



رضایی‌کوچی تأکید کرد: همان‌طور که امام راحل نیز فرمودند پشتیبانی ولی فقیه باشید تا به مملکت شما آسیبی نرسد، ما باید چشم، زبان و گوشمان به ولی فقیه باشد و هرچه ایشان تشخیص می‌دهند،‌ همان را دنبال کنیم.



عضو کمیسیون عمران مجلس ابراز کرد: ظرفیت‌های فراوانی در قالب نیروهای انسانی در کشور وجود دارد و نباید نیروهای با ارزش را حذف کرد و ملاک انتخاب باید میزان تبعیت از رهبری باشد زیرا هر کسی‌که از ایشان تبیعت می‌کند به‌عنوان سرباز انقلاب است و باید از او برای پیشرفت انقلاب کمک گرفته شود.

captcha