از تشکیل کارگروه رسانه در مرکز ملی فضای مجازی تا نقد و بررسی بازی‌های رایانه‌ای
کد خبر: 1359570
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۰
مهم‌ترین رویداد‌های مجازی این هفته؛

از تشکیل کارگروه رسانه در مرکز ملی فضای مجازی تا نقد و بررسی بازی‌های رایانه‌ای

گروه فضای مجازی: برگزاری همایش بررسی فرصت‌ها و تهدیدهای بازی‌های رایانه‌ای با بررسی مزایا و معایب این حوزه تا تشکیل کارگروه رسانه در مرکز ملی فضای مجازی از مهم‌ترین رویدادهای مجازی این هفته به‌شمار می‌رود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، همایش بررسی فرصت‌ها و تهدید‌های بازی‌های رایانه‌ای با بررسی مزایا و معایب این حوزه در اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران روز یکشنبه، 22 دی‌ماه جاری برگزار شد.

در این همایش، مسعود کوثری، مدیر گروه ارتباطات دانشگاه تهران گفت: بحث بازی‌های رایانه‌ای از دیرباز موجب دغدغه مسئولان و خانواده‌ها بوده و باید گفت  که 80 درصد بازی‌های رایانه‌ای مفید بوده است، زیرا برخی جنبه آموزشی و برخی جنبه ورزشی دارند و اعتماد به نفس را در مخاطب افزایش می‌دهد.

فیلترینگ وی‌چت برداشته می‌شود

محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، روز دوشنبه 23 دی‌ماه در صفحه کلوب خود نوشت: در ارتباط با فیلتر وی چت پیشنهاد داریم قسمت NEAR BY را که کمیته محتوای مجرمانه معتقد است ایراد دارد فیلتر کنیم و بقیه قسمت‌های آن را در اختیار مردم قرار دهیم.

وی درباره پرسش‌هایی در حوزه فیلتر کردن وی چت و امثال آن به دلیل کمتر شدن درآمد برخی شرکت‌ها مثل اپراتور اول و دوم نوشت: ما شدیداً مخالف این هستیم که برای مسائل اقتصادی بخواهیم شبکه‌ای را فیلتر کنند.

ثبت نام «تلویزیون تعاملی» نیمه اول بهمن‌ماه آغاز می‌شود
ثبت نام دریافت تلویزیون اینترنتی و تعاملی (IP مدیا) نیمه اول بهمن‌ماه سال جاری در 6 شهر کشور آغاز می‌شود.

ارائه این سرویس، ‌سه ماه بعد از ثبت نام اولیه خواهد بود. شروع ارائه این سرویس 22 بهمن‌ماه جاری خواهد بود و برای پوشش 100 هزار کاربر، ارائه این سرویس تا پایان فروردین‌ماه سال آینده اعلام شده است.

تشکیل کارگروه رسانه در مرکز ملی فضای مجازی

محمدحسن انتظاری، دبیر شورای عالی فضای مجازی روز سه‌شنبه 24 دی ماه از خبرگزاری ایرنا بازدید و بر ضرورت همکاری اصحاب رسانه با مرکز ملی فضای مجازی تأکید کرد‌.

در نشست انتظاری با مسئولان خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران مقرر شد «کارگروه رسانه» با حضور خبرنگاران رسانه‌های مختلف، در مرکز ملی فضای مجازی تشکیل شود تا بتوان دغدغه خبرنگاران و دبیران سرویس این حوزه را مورد بررسی قرار داده و برای حل آنان اقدام کنند.

مجوز 11 عنوان بازی آنلاین ایرانی صادر شد
معاونت نظارت و ارزشیابی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، مجوز نشر 11 عنوان بازی آنلاین ایرانی را تا پایان آذرماه صادر کرد.

بر اساس اعلام معاونت نظارت و ارزشیابی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، مجوز بازی‌های آنلاین با موضوع‌هایی همچون مسترکاب، کلاب فوتبال من، جام مجازی خلیج فارس، رایمون، فایدیم، میراث، تمدن‌های کهن و آسمان دژ صادر شده است.

جداسازی مرکز تحقیقات مخابرات از مرکز ملی فضای مجازی

خوانساری، رئیس مرکز تحقیقات مخابرات ایران، در مراسم معارفه مدیران جدید مرکز تحقیقات مخابرات ایران در روز چهارشنبه 25 دی ماه، گفت: به دنبال انجام مراحل قانونی برای جداسازی مرکز تحقیقات مخابرات از مرکز ملی فضای مجازی بدون داشتن کمترین آسیب برای همکاران هستیم.

 
 
 
captcha