استفاده از نرم‌افزارهای بومی در سیستم بانکداری مجازی
کد خبر: 1344288
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۱
دبیر شورای عالی فضای مجازی وعده داد:

استفاده از نرم‌افزارهای بومی در سیستم بانکداری مجازی

گروه فضای مجازی: انتظاری گفت: شورای عالی فضای مجازی، برای همکاری به منظور رفع استفاده سیستم بانکداری کشور از نرم‌افزارهای خارجی اعلام آمادگی کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، به نقل از روابط عمومی مرکز ملی فضای مجازی، دبیر شورای عالی و رئیس مرکز ملی فضای مجازی روزگذشته، سه‌شنبه، ۲۶ آذرماه در نخستین همایش «هم‌افزایی دانشگاه‌ها و بانک‌ها در توسعه بانکداری مجازی» بر لزوم تحولات سریع در سیستم بانکداری مجازی کشور تاکید ورزید.

انتظاری با اشاره به برگزاری دو کنفرانس سران جامعه اطلاعاتی (WSIS) در سطح رؤسای‌جمهور در جهان و صدور اعلامیه اصول توسعه فضای مجازی و ورود به بحث فناوری، بر وظیفه سنگینی که به عهده شورای عالی فضای مجازی واگذار شده است تاکید کرد.

وی شبکه بانکی کشور را نیازمند زیرساخت مناسب با سرویس‌های پایدار و امن و نظام حقوقی جامع برای دسترسی به مدیریت عملیات امنیت دانست.

او همچنین وجود نظام پیشگیری از حوادث رایانه‌ای در شبکه‌های بانکی به دلیل وجود بسترهایی از قبیل فیبر نوری، ماهواره و مایکروویو که همگی قابل نفوذ هستند بسیار حائز اهمیت عنوان کرد.

دبیر شورای عالی فضای مجازی نرم افزارهای بومی در سیستم بانکداری مجازی را به عنوان یکی از مسائل اساسی شبکه‌های بانکی مطرح کرد و گفت: به دلیل استفاده سیستم بانکداری کشور از نرم افزارهای خارجی امکان وجود مشکلاتی برای ما وجود خواهد داشت. در این راستا ما در شورای عالی فضای مجازی آمادگی داریم که در جهت رفع این مشکل همکاری لازم را داشته باشیم.

وی یکی از مهمترین مسائل در زمینه بانکداری مجازی را بحث نظام احراز هویت دانست و نیاز به برنامه‌ریزی در این خصوص را نیز در راستای وظایف شورای عالی فضای مجازی عنوان کرد.

انتظاری با اشاره به مهمترین وظیفه شورای عالی فضای مجازی در خصوص راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات در کشور گفت: ارائه سرویس‌های بانکداری مجازی از جمله سرویس‌های دولت به دولت، دولت به مردم و مردم به مردم باید بر روی این شبکه قابل پیاده شدن باشد. وی اضافه کرد ما آماده همکاری و برنامه‌ریزی هماهنگ برای رسیدن به سیستم بانکداری مجازی مطلوب، پایدار و امن در کشور هستیم.

انتظاری گفت: با سیستم بانکداری مجازی مطلوب‌تر، کشور ما از نظر شاخص فرصت‌های دیجیتال در دنیا حائز رتبه بالاتری خواهد شد.

captcha