برگزاری کنگره اخلاق تولیدمثل، لبیکی جهت رفع دغدغه مقام معظم رهبری است
کد خبر: 1343906
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۲ - ۰۰:۴۳
عضو کمیسیون عمران مجلس:

برگزاری کنگره اخلاق تولیدمثل، لبیکی جهت رفع دغدغه مقام معظم رهبری است

گروه اجتماعی: رضایی، برگزاری کنگره بین‌المللی اخلاق تولیدمثل را لبیکی جهت پاسخ به دغدغه مقام معظم رهبری عنوان کرد و گفت: به جهت اهمیت این موضوع تلاش کردیم تا این همایش را به‌صورت بین‌المللی برگزار کنیم.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، محمدرضا رضایی کوچی، نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی شامگاه سه‌شنبه، 26 آذر‌ در مراسم افتتاحیه نخستین کنگره بین‌المللی اخلاق تولیدمثل در جهرم گفت: بر اساس منویات مقام معظم رهبری که ترسیم‌کننده راهبرد عزت و اقتدار ایران اسلامی است؛ نسل جوان، بانشاط و تحصیل‌کرده کشور، یکی از عوامل مهم پیشرفت جامعه به‌شمار می‌آید که سیاست‌های تهدید نسل خطر جدی برای از دست دادن این موجودی ارزشمند است.



رضایی، برگزاری کنگره بین‌المللی اخلاق تولیدمثل را لبیکی جهت پاسخ به دغدغه مقام معظم رهبری عنوان کرد و گفت: به جهت اهمیت این موضوع تلاش کردیم تا این همایش را به‌صورت بین‌المللی برگزار کنیم.



وی افزود: اگرچه محدود کردن نسل، در یک برهه‌ای از زمان درست بود و اهدافی نیز برای آن معین شده بود؛ با این حال بر اساس تحقیقات، بررسی‌ها و گزارشات علمی متخصصان و کارشناسان این زمینه، ما در سال 71 به همان مقاصدی که از تحدید نسل وجود داشت، رسیدیم و باید از آن پس، سیاست را تغییر می‌دادیم که این اتفاق رخ نداد و تاحدود زیادی نیز در منطقه خطر پیش رفتیم.



عضو کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: اکنون آنچه متخصصان و کارشناسان، با نگاه‌های عمیق و با دقت علمی بررسی کرده‌اند، ما را به این نتیجه می‌رساند که با این روند، کشور در آینده دچار مشکل فراوان و پیری عمومی می‌شود و پس از گذشت چند سال، جمعیت کشور هم کاهش پیدا می‌کند و این چهره جوانی که امروز جامعه ایرانی داراد از او گرفته می‌‌شود.



رضایی خاطرنشان کرد: از سه سال قبل به ابتکار امام جمعه شهرستان جهرم، همایش‌هایی برگزار می‌شود که امروز دغدغه مقام معظم رهبری است بحث تحدید نسل، پیری است و جمعیت، نشاط و پویایی که باید در جامعه باشد، قطعاً افزایش جمعیت می‌تواند این نشاط و کارآفرینی را شکل دهد.



‌نماینده مردم جهرم در مجلس ‌در ادامه سخنان خود با تصریح اینکه جهرم قریب یک هزار و 200 شهید والا مقام تقدیم این کشور کرده است، گفت: در این شهر عالمان بزرگی چون آیت‌الله‌العظمی سیدعبدالحسین نجفی لاری، آیت‌الله سید عبدالحسین آیت‌اللهی، آیت‌الله حق‌شناس، آیت‌الله شب زنده‌دار، آیت‌الله کریمی را در خود پرورانیده است.



وی اظهار کرد: مردم جهرم افتخار دارند که از حامیان و پشتیبانان اصلی نظام مقدس جمهوری اسلامی و از یاران نزدیک رهبر معظم انقلاب هستند.

captcha