حضور 45 هزار نفر در کلاس‌های دارالقرآن حرم عبدالعظیم(ع)
کد خبر: 1343820
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۱

حضور 45 هزار نفر در کلاس‌های دارالقرآن حرم عبدالعظیم(ع)

گروه فعالیت‌های قرآنی: به همت دارالقرآن حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) از سال 1369 تاکنون، 45 هزار نفر در کلاس‌های این دارالقرآن شرکت کرده‌اند.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، دارالقرآن حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) از سال 1369 اقدام به برگزاری محافل انس با قرآن کریم و به موازات آن برپایی کلاس‌های آموزش قرآن کرده است. طی این مدت و در قالب مرکز آموزش قرآن کریم این حرم مطهر، 125 هزار ساعت آموزش برای 45 هزار نفر که در این دوره‌ها ثبت‌نام کردند ارائه شد. 35 هزار نفر از این افراد را بانوان و 10 هزار نفر را آقایان تشکیل می‌دهند.

این دارالقرآن تاکنون توانسته است 1750 جلسه محفل انس با قرآن کریم را برگزار کند که 100 جلسه از آنها با حضور قاریان برجسته مصری و بقیه با حضور قاریان بین‌المللی و ممتاز کشورمان برپا شد. 

برگزاری دوازده دوره مسابقات قرآن در رشته‌های حفظ و قرائت، برگزاری 130 نمایشگاه دینی و قرآنی، تهیه 30 عنوان محصول قرآنی از قبیل کتاب، نرم‌افزار و ... و برگزاری 300 جلسه کمیته علمی از جمله برنامه‌های این مرکز قرآنی است.

برپایی 800 کلاس برای نخبگان قرآنی، تدارک کلاس آموزش نماز برای هفت هزار نونهال، تربیت 123 نفر حافظ کل قرآن کریم، تربیت 15 هزار نفر که جزء‌های مختلف قرآن را حفظ کردند و رسیدن به میزان 17 هزار نفر- جزء، در کارنامه کاری این مرکز دیده می‌شود.

در کلاس‌های قرآنی ترم تابستان و پاییز، 2500 نفر ثبت‌نام کردند که بخشی از این کلاس‌ها با همکاری دانشگاه قرآن و علوم حدیث برگزار می‌شود.

captcha