دوره «دانش‌افزایی علم دینی» و نشست «فقه سیاسی شیعه علیه خشونت» برگزار می‌شود
کد خبر: 1343528
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۶

دوره «دانش‌افزایی علم دینی» و نشست «فقه سیاسی شیعه علیه خشونت» برگزار می‌شود

گروه اندیشه: کارگاه دانش‌افزایی علم دینی با موضوع تقریر و نقد نظریه آیت‌الله العظمی جوادی آملی و دومین نشست تخصصی «فقه سیاسی شیعه علیه خشونت» توسط پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی و از طریق سیستم ویدئو کنفرانس برگزار می‌شود.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، کارگاه دانش‌افزایی علم دینی با موضوع تقریر و نقد نظریه آیت‌الله‌العظمی جوادی آملی، به همت معاونت آموزش مؤسسه آموزش عالی حوزوی حکمت وابسته به پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی برگزار می‌شود.



این کارگاه با سخنرانی حجت‌الاسلام و المسلمین مرتضی واعظ جوادی آملی و با حضور اعضای هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، از طریق سیستم ویدئو کنفرانس و به صورت همزمان در سازمان مرکزی این پژوهشگاه در واحد تهران و در دفتر قم برگزار خواهد شد.



بنا بر این گزارش، در اولین جلسه این کارگاه که بعد از ظهر امروز سه‌شنبه 26 آذرماه، از ساعت 14 برگزار می‌شود، نظریه علم دینی آیت‌الله‌العظمی جوادی آملی با ارائه حجت‌الاسلام و المسلمین مرتضی جوادی آملی رییس مؤسسه بین‌المللی علوم وحیانی إسراء تقریر خواهد شد.



در جلسه بعد نیز که در هفته‌های آتی برگزار خواهد شد، پژوهشگران و اعضای هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی به بحث و بررسی درباره نظریه آیت‌الله العظمی جوادی آملی درباره علم دینی و نقادی این نظریه خواهند پرداخت.



نشست تخصصی «فقه سیاسی شیعه علیه خشونت»



این گزارش می‌افزاید: دومین نشست تخصصی مجازی «فقه سیاسی شیعه علیه خشونت» نیز فردا 27 آذرماه با حضور تنی چند از اعضای هیئت علمی، پژوهشگران و اساتید حوزه و دانشگاه از طریق سیستم ویدئو کنفرانس در سالن فرهنگ پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی برگزار می‌شود.



در این نشست علمی، پروفسور رابرت گلیو، استاد دانشگاه اکستر انگلستان از طریق سیستم ویدئو کنفرانس سخنرانی می‌کند و در پایان حضار اقدام به جمع‌بندی نهایی پیرامون موضوع بحث خواهند کرد.



لازم به ذکر است که این نشست هشتمین نشست از سلسله نشست‌های جشنواره بین‌المللی امام خمینی(ره) ویژه اندیشه سیاسی اسلام است که با هدف تبیین واقعیت‌ها و گنجایش‌های فقه سیاسی شیعه و با همکاری انجمن مطالعات سیاسی حوزه و گروه سیاست پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی برگزار خواهد شد.



امید می‌رود که برگزاری چنین جلسات و نشست‌هایی که با نقد و بررسی نظرات مطرح در عالم علم و معرفت دینی و انسانی موجود جامعه، راه آزاداندیشی را هموار می‌کنند و در وسعت‌بخشیدن به مجال نظریه‌پردازی می‌کوشند و زمینه را برای پرداخته شدن نظریات جدید و جامع فراهم می‌سازند و با استفاده از امکانات جدید، زمینه گرد هم آمدن و هم‌اندیشی شمار بیشتری از پژوهشگران و صاحب‌نظران را فراهم می‌آورند، بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد و در آینده نزدیک شاهد فراگیر شدن چنین جلسات و نشست‌هایی باشیم.

captcha