شهید آیت‌الله دستغیب، عبادت را در خدمت به خلق می‌دید
کد خبر: 1337227
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۱
حجت‌الاسلام سبحانی‌نیا:

شهید آیت‌الله دستغیب، عبادت را در خدمت به خلق می‌دید

گروه اجتماعی: یکی از شاگردان شهید آیت‌الله دستغیب، با اشاره به ویژگی‌های آن عالم ربانی گفت: رفع مشکلات مردم و گرفتاری‌های آنان یکی از دغدغه‌های اصلی شهید آیت‌الله دستغیب بود و عبادت را در خدمت به خلق می‌دید.


حجت‌الاسلام غلامحسین سبحانی‌نیا، دادستان ویژه روحانیت حوزه قضایی استان‌های فارس، بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، با اشاره به ویژگی‌های شهید آیت‌الله سیدعبدالحسین دستغیب، گفت: رفع مشکلات مردم و جامعه و گرفتاری‌های آنان یکی از دغدغه‌های اصلی شهید آیت‌الله دستغیب بود که پیوسته به آن توجه داشت و عبادت را در خدمت به خلق می‌دید.



حجت‌الاسلام سبحانی‌نیا عنوان کرد: شهید آیت‌الله دستغیب یکی از شهدای بزرگ محراب ‌در دوران انقلاب بود که به‌دلیل ویژگی‌ها و شاخص‌های برجسته‌ای که داشت در یادها پایدار ماند.



وی با یادآوری اینکه امام خمینی(ره) از شهید دستغیب به‌عنوان معلم اخلاق و تهذیب نفوس یاد می‌کرد، افزود: یکی از ویژگی‌های ایشان اخلاص در عمل به‌معنای اینکه کار برای رضای خدا انجام دادن، بود.



اخلاص؛ عامل محبوبیت شهید دستغیب



حجت‌الاسلام سبحانی‌نیا ادامه داد: همان‌طور که خداوند فرموده که اگر می‌خواهید مردم شما را دوست داشته باشند، باید پیرو دستورات خداوند و پیامبران و ائمه معصومین(ع) باشید، این قضیه دقیقاً برای شهید دستغیب صدق می‌کرد و یکی از دلایل محبوبیت او بین مردم همین بود.



شاگرد شهید آیت‌الله دستغیب تصریح کرد: آن عالم ربانی در عملکرد و رفتار جز اخلاص و جلب رضایت خداوند و تقرب الی‌الله، کاری انجام نداد و هرچه بود فقط برای خدا بود.



وی، ویژگی دوم شهید آیت‌‌الله دستغیب را فروتنی و تواضع او دانست و گفت: آن شهید در عین حالی‌ که نخستین امام جمعه شیراز و نماینده ولی فقیه در استان فارس بودند بسیار با مردم فروتنانه رفتار می‌کردند و هیچ حاجبی جهت جلوگیری از ملاقات اقشار مختلف مردم با ایشان وجود نداشت و تمامی مردم می‌توانستند در سنگر ایشان که مسجد جامع عتیق بود، حضور یافته و با ایشان ملاقات کنند ضمن اینکه درب خانه ایشان به روی همگان باز بود.



شهید دستغیب ملتزم عملی ولایت فقیه بود



دادستان ویژه روحانیت حوزه‌ قضایی فارس عنوان کرد: یکی از خصوصیات ایشان، بحث ولایت‌پذیری بود و در عین حالی که خود مجتهد مسلم بود ولی به ولایت فقیه پایبند بود و آن زمان ولایت را در شخصیت امام راحل می‌دیدند و امروز جامعه ولایت را در امام خامنه‌ای می‌بینند.



وی ابراز کرد: شهید دستغیب در عین حال که خود اهل نظر بود، چون قائل به این بود که عزت و عظمت اسلام و مسلمین در گرو تبعیت از ولی امر مسلمین است، به ولایت فقیه پایبند بود و اگر جامعه اسلامی این موضوع را که با اعتقادات آن‌ها عجین شده است، بپذیرند و در رفتارهای اجتماعی، سیاسی و در موضع‌گیری‌ها خط ولایت را رها نکنند، مسلماً آن عزتی که خداوند برای جامعه اسلامی خواسته  شامل حال آنان می‌شود و این خصوصیت بارز شهید دستغیب بود که در خطبه‌های نماز جمعه و سخنرانی‌هایشان تأکید داشتند.



حجت‌الاسلام سبحانی‌نیا خاطرنشان کرد: به‌دلیل این ویژگی‌های اخلاق نیکو داشتن و ولایت‌پذیری بود که خداوند محبت او را در دل مؤمنان قرار داد و هر سال بزرگداشت ایشان با جلال و شکوه بزرگی برگزار می‌شود.

captcha