مسجد جایگاه عبادت و پایگاه سیاست ‌جامعه اسلامی است
کد خبر: 1322363
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۶

مسجد جایگاه عبادت و پایگاه سیاست ‌جامعه اسلامی است

گروه اجتماعی: فرماندار بویراحمد گفت: مساجد از صدر اسلام علاوه بر پایگاه دینی مسلمانان، مرکز تعلیم، تربیت و رشد و تکامل بشر و سنگر و نهاد سیاسی اسلام بوده و مسجد جایگاه عبادت و پایگاه سیاست ‌جامعه اسلامی است.


محمد الفونه، فرماندار بویراحمد در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کهگیلویه ‌و بویراحمد، گفت: مساجد از صدر اسلام علاوه بر پایگاه دینی مسلمانان، مرکز تعلیم، تربیت و رشد و تکامل بشر و سنگر و نهاد سیاسی اسلام بوده و مسجد جایگاه عبادت و پایگاه سیاست ‌جامعه اسلامی است و باید از ظرفیت‌های این بخش به بهترین نحو ممکن بهره برد.



وی اظهار کرد: مردان و زنان مسلمان با حضور در فضای معنوی مساجد علاوه بر بهره‌گیری از برنامه‌های سازنده موجبات رشد و تکامل شخصیت خود را نیز فراهم می‌آورند و این امر موجب افزایش بصیرت و آگاهی آنها نیز می‌شود.



فرماندار بویراحمد بیان کرد: ساخت و ساز به‌گونه‌ای است که با تشکیل هیئت امنایی پیگیر اعتبارات مورد نیاز و روند اجرایی ساخت و ساز مساجد هستند.



الفونه، تعداد مساجد در حال ساخت این شهرستان را 104 باب مسجد عنوان کرد و ادامه داد: اعتباراتی به‌منظور روند ساخت و ساز این مساجد در برنامه بودجه امسال شهرستان گنجانیده شده تا بتوان ساخت و ساز مساجد را ارتقاء داد.



وی با تأکید بر این‌که مساجد در حال ساخت و دارای هیئت‌ امنا نیاز به کمک و همکاری هرچه بیشتر و بهتر نهادها و دستگاه‌های اجرایی دارند، خاطرنشان کرد: مساجد با کمک خیران و مسئولان می‌تواند روند رو به رشدی داشته باشد و در زمان کمی نیز به اتمام برسد.



فرماندار بویراحمد تصریح کرد: ساخت مساجد در روستاهای بالای 20 خانوار نیز شروع شده که کمبود یا عدم اعتبارات مالی سد راهی برای پیشرفت و  ساخت مساجد است.



الفونه با بیان این‌که علاوه بر کمک و همکاری مسئولان و خیرین باید مردم را در ساخت و ساز مساجد شریک کرد، متذکر شد: مسجد نهادی مردمی بوده و نقش و همکاری مردم در این امر خیر و خداپسندانه می‌توان رونق و سرعت بیشتری به روند اجرایی آن‌ها دهد.



وی ادامه داد: روستاهای دارای سکنه در سطح کهگیلویه و بویراحمد زیاد هستند و اکثریت آن‌ها نیز زیر 20 خانوار بوده که باید در امر مسجدسازی با برنامه‌ریزی و شناسایی روستاهای هدف وارد کار شد و اقدام به ساخت مسجد کرد.



الفونه با تأکید بر این‌که ساخت مسجد می‌تواند در کاهش آسیب‌های اجتماعی در سطح جامعه مؤثر واقع شود، یادآور شد: توجه به ساخت مساجد در حوزه روستاها مهم بوده است، اما در مرکز استان برخی از مناطق و شهرک‌ها فاقد مسجد و حسینیه هستند.



فرماندار بویراحمد با تأکید بر این‌که در شهر یاسوج مشکلات زیادی از لحاظ نبود مسجد وجود دارد، اضافه کرد: به‌نظر می‌رسد مشکلات در حوزه شهری به نسبت روستاها بیشتر بوده است و باید تمرکزی نیز بر سطح مناطق شهری درخصوص ساخت مساجد شود.

captcha