فعالیت 590 هیئت مذهبی در ایام محرم در کردستان
کد خبر: 1318695
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۷

فعالیت 590 هیئت مذهبی در ایام محرم در کردستان

گروه اجتماعی: رئیس شورای هیئت‌های مذهبی استان کردستان از فعالیت 590 هیئت مذهبی در ایام ماه محرم ‌در این استان خبر داد.


علی خزایی، رئیس شورای هیئت‌های مذهبی استان کردستان در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، اظهار کرد: 590 هیئت مذهبی در ایام ماه محرم در این استان فعالیت دارند.



وی با اشاره به اینکه این هیئت‌ها در تمامی برنامه‌های ملی و مذهبی در طول سال فعالیت دارند، افزود: این هیئت‌ها در تمامی برنامه‌های ایام محرم به‌ویژه روزهای تاسوعا و عاشورا به فعالیت مشغول هستند.



خزائی عنوان کرد: انجام فعالیت‌های دینی و مذهبی، پاسداشت فرهنگ عاشورایی، اقامه نماز جماعت اول وقت، تلاوت قرآن و انجام مراسم سینه‌زنی و نوحه‌خوانی از جمله فعالیت‌های این هیئت‌ها است.



وی با اشاره به اینکه این هیئت‌ها در دهه اول محرم به برپایی خیمه، برافراشتن علم، پرچم و سیاه‌پوش کردن مساجد و تکایا، سخنرانی و مداحی می‌پردازند، بیان کرد: در دهه دوم و سوم محرم و ایام صفر این هیئت‌ها تجمیع شده و به اجرای برنامه می‌پردازند.



شهرستان بیجار دارای بیشترین تعداد هیئت مذهبی در کردستان



رئیس شورای هیئت‌های مذهبی کردستان با بیان اینکه شهرستان بیجار دارای بیشترین تعداد هیئت مذهبی در استان است، ذکر کرد: در این شهرستان  234 و در سنندج 57 هیئت مذهبی وجود دارد.



وی در ادامه با اشاره به حضور و جذب پرشور جوانان در هیئت‌های مذهبی در سال‌ جاری، تصریح کرد: امسال حضور جوانان در هیئت‌های مذهبی و انجام مراسم‌های عزاداری بسیار پررنگ بود که این نشان‌دهنده ایمان مردم به تعظیم شعائر دینی و فرهنگ عاشوراست.



رئیس شورای هیئت‌های مذهبی کردستان بیان کرد: عشق به امام حسین(ع) عشقی فراگیر و بین‌المللی است که در قلب تک تک مسلمانان جهان وجود دارد.



وی با اشاره به انسجام هیئت‌های مذهبی، اظهار کرد: در هیچ جای جهان چنین انسجام و وحدتی دیده نمی‌شود که مردم فقط با یک «یا حسین» در یک مکان تجمع پیدا کنند.



هدف عمده هیئت‌های مذهبی گردش حول محور اهل بیت(ع) است



خزایی عنوان کرد: هیئت‌های مذهبی با هدف اتحاد و انسجام تمامی مسلمانان در یک مکان جمع شده و با بیان مظلومیت‌های امام حسین(ع) و پاسداشت فرهنگ عاشورا، بر محور اهل بیت رسول اکرم(ص) و سیدالشهدا که نماد خالص‌ترین معبود خداوند است، حرکت می‌کنند.



وی در پایان با اشاره به اینکه حرکت امام حسین(ع)، اطاعت از خداوند و به نشانه دین‌مداری بود، یادآور شد: ادامه این حرکت توسط هیئت‌های مذهبی در راستای تعظیم شعائر الهی و بزرگداشت شعائر دینی انجام می‌شود.

captcha