همایش «آمریکاشناسی» با رویکرد فلسفی ـ اجتماعی برگزار می‌شود
کد خبر: 1318436
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۳
به همت مؤسسه اشراق؛

همایش «آمریکاشناسی» با رویکرد فلسفی ـ اجتماعی برگزار می‌شود

گروه اندیشه: اولین همایش از سلسله همایش‌های «آمریکاشناسی» با موضوع آمریکا از منظر فلسفی ـ اجتماعی به همت مؤسسه اشراق و بسیج دانشجویی دانشکده علوم‌اجتماعی دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، اولین همایش از سلسله همایش‌های «آمریکاشناسی» با موضوع آمریکا از منظر فلسفی ـ اجتماعی به همت مؤسسه اشراق و بسیج دانشجویی دانشکده علوم‌اجتماعی دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

بنا بر این گزارش، همایش آمریکاشناسی که در دو ساحت مواجهه ما و آمریکا و شناخت آمریکا با رویکرد  فلسفی و جامعه‌شناختی طراحی‌ شده است، با هدف فراهم آوردن فضایی برای شناخت ژرفنگرانه آمریکا به عنوان دیگری تاریخی ـ‌ تمدنی انقلاب اسلامی بر‌گزار می‌شود.

لازم به ذکر است که در این همایش ابراهیم فیاض،  منوچهر آشتیانی، ناصر فکوهی، احمد نادری و حجت‌الاسلام پیروزمند سخنرانان این همایش خواهند بود که به ترتیب به بررسی موضوعات «پراگماتیسم؛ منطق امریکایی»، «آمریکا؛ اتوپیای سرمایه‌داری»، «لیبرال‌های ایرانی ومتورپل لیبرالیسم»، «مواجه تمدنی ایران و آمریکا»، «بازتفسیر دینی تقابل ما و آمریکا» می‌پردازند.

این همایش، سه‌شنبه 28 آبان‌ماه از ساعت 10 تا 16 در تالار شریعتی دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران واقع در  پل نصر(گیشا) جنب دانشگاه تربیت مدرس، برگزار می‌شود.

captcha