ایام محرم، سرچشمه احیای دین و ارزش‌های اسلامی است
کد خبر: 1317266
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۴

ایام محرم، سرچشمه احیای دین و ارزش‌های اسلامی است

گروه اجتماعی: امام جمعه شهرستان دیواندره با اشاره به حادثه قیام عاشورا و شهادت امام حسین(ع)، گفت: ایام محرم، سرچشمه احیای دین و ارزش‌های اسلامی است.


ماموستا عبدالحمید حسنی، در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان‌، اظهار کرد: ایام محرم یادآور سرچشمه احیای دین و ارزش‌های اسلامی است که امام حسین(ع) با دادن جان خود این مسیر را هموار کرد.



وی افزود: حرمت این ماه و تکریم مفاخر و بزرگان دین اسلام یک وظیفه برای تک‌تک مسلمانان تلقی می‌شود لذا باید این مهم را سرلوحه کارهای خود قرار دهیم.



امام جمعه شهرستان دیواندره با بیان اینکه تدبر در سیره امام حسین(ع) و پند گرفتن از آیات الهی انسان را از پلیدی بازمی‌دارد، اعلام کرد: قیام امام حسین(ع) دلیل بر توجه ایشان به قرآن و اسلام است، چراکه ایشان با ایستادگی در برابر ناهنجاری‌های دینی راه شهادت را پیش گرفتند، بنابراین ما نیز باید در این برهه از زمان از پیامدهای این قیام تاریخی استفاده کرده و در زندگی خود جاری سازیم تا در دنیا و آخرت به سعادت برسیم.



وی با بیان به اینکه کشته شدن در مسیر دفاع از حق شهادت است، یادآور شد: همه ما مسلمانان ایران اسلامی با درس گرفتن از قیام عاشورا و با ظلم‌ستیزی در مقابله با استکبار جهان راه شهادت امام حسین‌(ع) را ادامه می‌دهیم.

captcha