طرح «احسان حسینی» در کردستان اجرا می‌شود
کد خبر: 1316346
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۴

طرح «احسان حسینی» در کردستان اجرا می‌شود

گروه اجتماعی: معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان کردستان از آغاز طرح «احسان حسینی» همزمان با ماه محرم در این استان خبر داد.


هیوا رحیمی، معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، گفت: در راستای بهره‌مندی خانواده‌های مورد حمایت کمیته امداد امام خمینی(ره) استان از فیوضات ماه محرم به ویژه در ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت ابا‌عبدالله‌الحسین(ع) طرح «احسان حسینی» در ماه‌های محرم و صفر اجرا می‌شود.



وی افزود: پایگاه‌هایی برای این منظور در نظر گرفته شده است که کمک‌های مردمی در این پایگاه‌ها جمع‌آوری و سپس صرف درمان بیماران صعب‌العلاج، تهیه جهیزیه، ساخت مسکن برای نیازمندان و دیگر نیازهای افراد تحت پوشش کمیته امداد می‌شود.



رحیمی احسان حسینی را در راستای ساماندهی نذورات برای استفاده بهینه از کمک‌های مردمی دانست و افزود: پیش‌بینی کرده‌ایم مردم نوع‌دوست کردستان ۱۰ میلیارد ریال به این طرح کمک کنند.



وی با اشاره به پایگاه جذب حامی در تهران در ایام محرم  اعلام کرد: امسال برنامه‌ریزی کردیم که از محل این طرح 10 میلیارد ریال برای کمک به نیازمندان جمع‌آوری شود.



معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان یادآور شد: این طرح با همکاری هیأت‌های مذهبی و هیأت امنای مساجد اجرا می‌شود به این صورت که خیران و هیأت‌های مذهبی می‌توانند بخشی از نذورات خود را به کمیته امداد امام خمینی(ره) استان تحویل دهند تا این نهاد با توجه به داشتن بانک اطلاعاتی قوی از نیازمندان، نذورات اهدایی را بین آنان توزیع کند.

captcha