کد خبر: 4288586
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۴۰۴ - ۰۶:۵۳
وحدت، رمز پیروزی ایران مقتدر/ 5

نابودی اسرائیل در آستانه ظهور امام زمان(عج)

حادثه قرقیسیا همان حادثه بزرگى است که پیش از ظهور حضرت مهدى(عج) رخ مى‌دهد و از آنجا که این حادثه به سفیانى ارتباط دارد و سفیانى از علائم حتمى ظهور امام زمان(عج) است، وقوع این حادثه حتمى است، حتی اگر امام مهدى(عج) پس از حادثه قرقیسیا با سفیانى برخورد کند.

مرتضی شیرودی، دانشیار گروه سیاست مرکز پژوهشی تمدن اسلامی پیامبر اعظم(ص)مرتضی شیرودی، دانشیار گروه سیاست مرکز پژوهشی تمدن اسلامی پیامبر اعظم(ص) طی یادداشتی که در اختیار ایکنای قم قرار داده است، نوشت: کلمه «آرماگدون» یا «هارمَجِدُّون» واژه‏اى یونانى است که براساس تعریف واژه‌‏نامه‏‌هاى آمریکایى همچون فرهنگ و بستر به معنای نبرد نهایى حق و باطل در آخرالزمان است.


بیشتر بخوانید:


همچنین این واژه نام شهرى در منطقه عمومى شام است که بنا به آنچه در باب شانزدهم مکاشفات یوحنا در عهد جدید آمده است، جنگى عظیم در آنجا رخ می‌دهد و زندگى بشر در آن زمان و مکان پایان مى‌یابد، نبرد مذکور مقدمه تحولى بزرگ است که سرنوشت نهایى آدمى بر روى کره زمین به آن بستگى دارد.

مجدو، شهری که در عهد جدید آمده و آخرین نبرد بشریت اتفاق می‌افتد

دره مجدو حدود ۵۵ مایلى شمال تل‏آویو و ۲۰ مایلى جنوب حیفا قرار دارد و فاصله آن از دریاى مدیترانه حدود ۱۵ مایل است و دشت مرتفعى است، از این‌رو در زبان عبرى‌ها به معناى تپه و گاه کوه و مجدو یعنى اشراف و بلندى است، پس هارمجدو یا هارمجدون به معناى تپه اشراف یا کوه بلند است.

مجدو در زمان‏‌هاى بسیار دور، شهر بسیار مهمى بود که این شهر در محل تقاطع دو جاده مهم استراتژیک نظامى و کاروانی قرار داشت، جاده ماریس، همان جاده باستانى ساحلى که مصر را از راه مجدو به دمشق و مشرق مربوط مى‌ساخت از این دره مى‌گذشت و این محل همیشه میدان جنگ بوده است، بنابراین برخى تاریخ‌‏نویسان هم عقیده دارند که در مجدو بیش از هر جاى دیگر در جهان جنگ روى داده است.

فاتحان کهن همواره مى‌گفتند هر فرماندهى که مجدو را در اختیار داشته باشد در برابر همه مهاجمان پایدارى مى‌کند، یوشع و بنی‌اسرائیل در مجدو کنعانیان را شکست دادند، دو قرن پس از آن باز هم بنی‌اسرائیل، زیر فرماندهى براق، در نبردى بر سیسرا (سردار کنعانیان) چیره شدند، در سال ۱۹۱۸ ژنرال انگلیسى آلن بى در مجدو به پیروزى قاطعى بر ترک‏‌هاى عثمانى دست یافت، دره خزرال یا دشت خزرال که به‌سوى شمال غربى تا دور دست اشراف دارد، فضایى را ایجاد مى‌کند که میدان آخرین نبرد بشر است.

واژه «هارمجدون» یک‏بار در انجیل یا همان مکشفات یوحناى قدیس باب شانزدهم به این صورت آمده است: «و ایشان را به موضعى که آن را در عبرانى هارمجدون می‌‏خوانند، فراهم آوردند»، اما در کتاب عهد عتیق هیچ ذکرى از این واژه نشده، مسیحیان صهیونیسم بیشترین اطلاعات خود را از مکاشفه یوحنا مى‌گیرند و بر آن‌‏ هستند که او تصویر کاملى از آخرین نبرد بشریت را به‌دست داده است.

ارتش شرقی و خونین‌ترین نبرد تاریخ

در بخش دیگری از این کتاب آمده است: «بلدان امت‌‏ها خراب شد و جزیره گریخت و کوه‏‌ها نایاب شد، یک ارتش ۲۰۰ میلیونى شرقى ناشى از اتحاد نیرومندى از ملت‌‏ها طى یک سال به سمت غرب به حرکت درمى‌آید و پرجمعیت‌‏ترین نواحى جهان را پیش از رسیدن به رودخانه فرات ویران خواهد کرد. فرشته‏‌اى پیاله خود را بر نهر عظیم فرات مى‌‏ریزد، آبش خشک مى‏‌شود تا راه ارتش بزرگ پادشاهانى که از مشرق آفتاب مى‌‏آیند، باز شود. این امر باعث مى‏‌شود که پادشاهان، رهبران و سران دولت‌ها سرزمین اسرائیل را درنوردند و بزرگ‏ترین ارتش تاریخ جهان را به مجدو آورند، ارتش ملت‌‏ها زیر فرمان دجال بر ضد عیسى مى‏‌جنگند، این جنگ هسته‌‏اى است زیرا هیچ مصداق دیگرى براى این گفته حزقیال نبى نیست، باران‌‏هاى سیل‌‏آسا و تگرگ سخت و آتش و گوگرد تکان‌‏هاى سختى در زمین پدید خواهند آورد، کوه‌‏ها سرنگون خواهند شد، صخره‏‌ها خواهند افتاد و جمیع حصارهاى زمین منهدم مى‏‌شود.

در این جنگ خونین‏‌ترین نبرد تاریخ، میلیون‏‌ها نفر از میان خواهند رفت و دجال را به قتل خواهند رسانید و عیسى ظهور خواهد کرد. مسیح در این جنگ، سلاح نوینى به‌کار مى‏‌برد، این سلاح همان اثرى را خواهد داشت که یک بمب نوترونى ایجاد مى‌‏کند، زیرا در کتاب چهاردهم زکریاى نبى آمده: گوشت ایشان در حالى که بر پاهاى خود ایستاده‌‏اند، کاهیده خواهد شد و چشم‏‌شان در حدقه گداخته خواهد شد و زبان‌شان در دهان‌شان کاهیده خواهد شد. در این جنگ همه مسلمانان کشته مى‏‌شوند و آن‏قدر خون جارى مى‏‌شود که خداوند آن را به چرخ شراب‏گیرى که خون مى‏‌گیرد، تشبیه مى‌‏کند و تا ۲۰۰ مایل خون تا به دهانه اسب‏‌ها بالا مى‌‏آید.

رابطه واقعه مجدو با حادثه عظیم ظهور حضرت مهدی(عج)

دکتر عبدالکریم زبیدى در نوشته‌‏اى کوتاه به بررسى اعتقاد غربیان به این حادثه پرداخته و به‏‌طور خلاصه از رابطه این واقعه با حادثه عظیم ظهور حضرت مهدى(عج) پرده برداشته است، این مقاله گرچه در برخى موارد، حاوى تحلیلى سطحى است، اما در عین حال نکات مهمى را در خود دارد: نخست حادثه شریف ظهور، حادثه‏‌اى بزرگ است و قدرت‌‏هاى بزرگ جهان، سیاست خارجى خود را بر مبناى حوادثى که پیش از آن رخ مى‏‌دهد، جهت داده‌‏اند و نقشه‏‌هاى نظامى خود را به شکلى ساماندهی کرده‌اند که آمارگیرى‏‌هاى لازم براى این حادثه در آن ملحوظ باشد.

این در حالى است که مؤسسات دینى و رسانه‏‌هاى این دولت‏‌ها نیز، مردم خود را براى استقبال این حادثه آماده مى‏‌کنند. این مؤسسات دینى به همراه رسانه‌‏هاى دیدارى و شنیدارى دولتى، از سال‌هاى دهه ۱۹۸۰ میلادى، مردم خود را به ایمان به وقوع حادثه‏‌اى بزرگ در سرزمین شام که به نبردى هسته‏‌اى خواهد انجامید، توجه داده‌‏اند.

این مؤسسات پیوسته مردم خود را به ایمان به این نکته فرامى‏‌خوانند که به‌زودى لشکرى از آنتى کریست‏ها (دشمنان مسیح) که بدنه اصلى آن از میلیون‏‌ها نظامى تشکیل یافته، از عراق حرکت مى‏‌کند و پس از گذشتن از رود فرات که در آن زمان به خشکى گراییده است، به‌سوى قدس رهسپار مى‏‌شود.

آرماگدون؛ بازگشت دوباره مسیح به زمین و برقراری صلح جهانی

نیروى مؤمن به مسیح راه این لشکر را سد کرده و همگى در آرماگدون با یکدیگر برخورد خواهند کرد و در جنگ بین آن‌‏ها، صخره‌‏ها ذوب مى‏‌شوند، دیوار‌ها بر زمین فرو مى‏‌غلتند، پوست تن انسان‏‌ها در حالى‌‏ که ایستاده‌‏اند، ذوب شده و تنها اسکلتى از آن‏ها مى‏‌ماند، میلیون‌‏ها نفر از بین مى‏‌روند، سپس مسیح براى بار دوم از جایگاه بلند خود بر زمین فرو مى‏‌آید و پس از چندى زمام رهبرى جهان را در دست گرفته و صلح جهانى را برقرار مى‏‌کند. او دولت صلح را بر زمین نو و زیر آسمان تازه بنا مى‏کند و این مهم را از مرکز فرماندهى خود در قدس عملى مى‏‌کند.

یک بررسى انجام شده از سوى مؤسسه تلسن که در اکتبر سال ۱۹۸۵ میلادى به چاپ رسیده، نشان مى‌دهد که در آن زمان ۶۱ میلیون آمریکایى در انتظار واقعه آرماگدون گوش خوابانده‏‌اند، به علاوه مؤسسات و رسانه‏‌هاى فراوانى که آرماگدون را تبلیغ مى‏‌کنند، مؤسسات دینى آمریکایى این نکته را روشن کرده‌‏اند که سپاهى که از عراق بهسوى قدس رهسپار خواهد شد، بنا به پیشگویى حرقیال (فصل ۳۹-۳۸)، از عراق، ایران، لیبى، سودان و قفقاز در جنوب روسیه خواهند بود.

دانستن این موضوع ما را در تحلیل سیاست خارجى دولت‌‏هاى غربى درباره مردم کشورهاى یاد شده، مدد مى‏‌دهد، مدارس انجیلى در آمریکا بر پایه این تحلیل که واقعه آرماگدون تنها حادثه‌‏اى است که بازگشت دوباره مسیح را به زمین ممکن مى‏‌کنند و این واقعه‌‏اى بسیار نزدیک است.

آرماگدونى که این عده از آن سخن مى‏‌گویند، همان حادثه عظیمى است که پیش از ظهور مهدى(عج) رخ خواهد داد، همان حادثه بزرگى که ائمه ما نام قرقیسیا را بر آن اطلاق کرده‌‏اند، ائمه ما(ع) از این نکته خبر داده‌‏اند که میلیون‏‌ها نظامى از آمریکا، اروپا، روسیه، ترکیه، مصر و دول مغرب عربى به اضافه سربازانى از سرزمین شام شامل کشورهاى سوریه، اردن، لبنان، فلسطین، و اسرائیل همگى در ناحیه‌‏اى در این محدوده تحت عنوان قرقیسیا با یکدیگر برخورد کرده و پس از حصول درگیرى، این سفیانى است که در پس آنکه همگى را چونان کشتزارى درو شده درهم مى‏‌کوبد، از صحنه نبرد پیروز بیرون مى‌‏آید.

از امام باقر(ع) نقل است فرمودند که اى میسّر! از اینجا تا قرقیسیا چقدر راه است؟ عرض کرد: همین نزدیکى‏‌ها در ساحل فرات قرار دارد. پس فرمودند: اما در این ناحیه واقعه‏‌اى اتفاق خواهد افتاد که از زمانى که خداوند متعال آسمان‏‌ها و زمین را آفریده بى‌‏سابقه بوده، چنان‏که تا وقتى آسمان‌‏ها و زمین برپا هستند و واقعه‌‏اى همچون آن اتفاق نخواهد افتاد. سفره‌‏اى گشوده مى‌‏شود که درندگان زمین و پرندگان آسمان از آن سیر مى‏‌شوند (تطابق با سوره واقعه).

حادثه پیش از ظهور حضرت مهدی(عج)

حادثه قرقیسیا همان حادثه بزرگى است که پیش از ظهور حضرت مهدى(عج) رخ مى‌‏دهد و از آنجا که این حادثه به سفیانى ارتباط دارد و سفیانى از علائم حتمى ظهور امام زمان(عج) است، وقوع این حادثه حتمى است، چه امام مهدى(عج) پس از حادثه قرقیسیا با سفیانى برخورد خواهد کرد و پس از شکست‏‌هاى سفیانى و فرو رفتن سپاه او، مابین مکه و مدینه براى دیدار با مسیح(ع) رهسپار قدس خواهد شد.

حوادث سیاسى، اقتصادى و اجتماعى به همراه نشانه‏‌هاى طبیعى، همگى به نزدیک بودن این حادثه عظیم اشاره دارند و این در حالى است که ما خود و نسل آینده را براى آن آماده نکرده‌‏ایم، این آماده‏‌سازى در سطوح روانى، عقلى و بدنى به‌منظور استقبال از حادثه شریف ظهور، امرى بى‏‌نهایت مهم است.

بى‌گمان ایمان یک نفر به یک قضیه و پافشارى و ایمان او به لزوم به کرسى نشاندن آن، نقش مهمى در به کرسى نشاندن آن خواهد داشت و این نکته‌‏اى است که روان‏شناسان آن را تأیید مى‏‌کنند، مؤسسات دینى انجیلى آمریکا و اروپا آنچه را روانشناسان گفته‌‏اند، در قضیه بازگشت دوباره مسیح به زمین و در حادثه آرماگدون به‌کار بسته‌‏اند.

امکان تحقق هر نوع پیشگویى در وهله نخست به ایمان مردم به آن و پافشاری‌شان بر ضرورت به کرسى نشستن آن و همچنین به شمار نفرات آن‌ها و شمار نفرات کسانى بستگى دارد که رهبرى کاروان تبلیغاتى به راه افتاده، براى تحقق بخشیدن به آن پیشگویى را برعهده دارند.

پیشگویى صادقانه‌‏اى که پیامبر(ص) و ائمه(ع) در پاک شدن زمین از انواع ستم‏‌ها و گرفتارى‌‏ها و برپایى اسلام فرموده‌‏اند، افق جدیدى از فعالیت‏‌ها را به روى ما مى‏‌گشاید تا این‌‏بار با یک نگاه ژرف به حادثه ظهور حضرت مهدى(ع) بنگریم و خود را آماده حادثه‌‏اى کنیم که جهان در انتظار آن است.

انتهای پیام
captcha