کد خبر: 4268319
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۴۰۳ - ۲۰:۲۶

آموزش ۷هزار مبلغ برای تبلیغ طرح «زندگی با آیه‌ها»

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم، در سیزدهمین نشست هم‌اندیشی «زندگی با آیه‌ها» با هدف تبیین نقش خبرنگاران در اجرای این طرح، از آموزش ۷هزار مبلغ برای تبلیغ این طرح خبر داد.

آموزش ۷هزار مبلغ برای تبلیغ طرح «زندگی با آیه‌ها»به گزارش ایکنا از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین شعبان‌زاده، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم در سیزدهمین نشست هم‌اندیشی «زندگی با آیه‌ها» که با موضوع ایده‌پردازی و تبیین عملیات زندگی با آیه پیرامون نقش‌آفرینی خبرنگاران در اجرای طرح، عصر سه‌شنبه، ۷اسفندماه در مرکز اصحاب هنر و رسانه آوینه برگزار شد، ضمن بیان اهداف و توجیه پویش و برنامه زندگی با آیه‌ها در ماه مبارک رمضان و نقش سازمان تبلیغات در این عرصه، بیان کرد: در طرح زندگی با آیه‌ها که از سال گذشته آغاز شده، از بین ۶هزار آیه قرآن کریم، با حضور جمعی از متخصصین و با توجه به نظرات متفکرین علامه طباطبایی، مطهری، مصباح، مقام معظم رهبری و امام خمینی آیات پرتکرار را انتخاب کردیم و به ۴۰۰ آیه رسیدیم.

وی افزود: از تعداد ۴۰۰ آیه، ۲۰۰ آیه را برگزیدیم که به یک طرح سه‌ساله ختم شد. به این صورت که هر سال حدود ۷۰ آیه و در هر ماه مبارک رمضان ۳۰ آیه در زندگی مردم ساری و جاری می‌گردد. ابرپروژه ما درباره «قرآن و زندگی» است. قرآن باید وارد زندگی مردم شود. آیات برگزیده متشکل از آیات اعتقادی، رفتاری، اجتماعی و فردی است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم اهداف خوانش ابن آیات را این‌گونه معرفی کرد: مردم ایران این آیات را بخوانند، به معنا وقوف پیدا کنند، حفظ کنند و درزندگی روزمره استفاده کنند. همانطور که حضرت آقا فرمودند:«اگر مسلمات فکری مردم ایران قرآنی شود، حرکت‌های اسلامی در جامعه تضمین شده است.» زندگی با آیه ها می‌خواهد نظام فکری مردم را قرآنی کند. این پروژه فرهنگی همانند اربعین، راهیان نور و اعتکاف است.

وی چگونگی آغاز این طرح را شروع از غرر آیات قرآن کریم دانست که از منظر ۶فقیه و متفکر تایید شده و اظهار کرد: به حسب نیاز جامعه که به عنوان مثال امروزه تم مقاومت و اقتصاد جامعه برجسته است، آیات مقاومت و اقتصاد نیز برجسته خواهد بود. آیاتی انتخاب شده که اگر در ماه رمضان درست تشریح شود، مردم با این آیات ارتباط برقرار می‌کنند. قرآن به مثل یک داروخانه است و تحویل این دارو به عهده ماست که چگونه آن را تجویز کنیم.

نقش اجتماعی قرآن

شعبان‌زاده پروژه زندگی با آیه‌ها را باعث بهبود عموم مردم با قرآن تلقی کرد و افزود: یکی از اهداف برگزاری این طرح، بیرون آمدن قرآن از مهجوریت است. این طرح، ربطی به جناح‌ها ندارد و قرآن برای همه جناح‌ها، سلائق و گروه هاست. قرآن کتاب هدایت است و همه باید با قرآن زندگی کنند. از این روی، ماه رمضان که ماه نزول قرآن است، باید به این پدیده با نظر ویژه‌ای پرداخت. پس همه باید دست به دست یکدیگر بدهیم و خادم القرانی شویم و به گسترش هرچه بیشتر فرهنگ قرآنی در جامعه کمک کنیم.

وی گفت: برای هرچه بهتر اجرایی شدن این طرح، ارگان‌ها پای کار آمده‌اند و در ترویج فرهنگ قرآن هیچ اختلافی بین آن‌ها وجود ندارد. چند بسته محتوایی فرآوری شده از این ۳۰ آیه تولید شده است؛ کتاب زندگی با آیه‌ها با عنوان «امت پیروز» که در این کتاب ۳۰ آیه آمده و از هر جزئی آن آیه و توضیح آیه آمده و سپس به بیان مصادیق آن آیه پرداخته است. محتوای بعدی، رمز پیروزی است که ویژه مبلغان در ماه مبارک رمضان است.

شعبان‌زاده ضمن معرفی محتواهای فرآوری شده طرح زندگی با آیه‌ها، ادامه داد: کتاب ستاره های زمین عنوان دیگری از این محتواست که ویژه جلسات قرآنی خانگی است. کتاب دیگر، کتاب برای زندگی است که ویژه هنرمندان است. همانطور که می‌دانید از بین مخاطبان گروه کودک از اهمیت خاصی برخوردار است، از این رو، کتابی با ۱۰ آیه برگزیده برای بیان در موقعیت‌های مختلف مدرسه، مهدهای کودک گردآوری شده است. کتاب شهادت آیه‌ها نیز از دیگر محتواهاست که به سبک زندگی شهدا پرداخته است. و آخرین محتوا، مفاتیح جیبی است که کاربرد روزانه دارد. برای تسهیل دسترسی به این کتب، فایل پی‌دی‌اف آن در سایت زندگی به آیه‌ها نیز قرار داده شده است.

برنامه‌ها و جلسات عملیاتی برای گسترش این طرح زندگی با آیه‌ها

وی همچنین درخصوص برخی برنامه‌ها و جلسات عملیاتی جهت توزیع طرح بیان کرد: کارگاه یک‌روزه‌ای به همراه ۶۰۰بانوی فعال فرهنگی استان قم، جهت توزیع طرح و طراحی عملیات زندگی با آیه‌ها داشتیم. همچنین برای ۵۰۰ امام جماعت استان قم در همین راستا جلسه‌ای در جمعه گذشته برگزار کردیم. در راستای توزیع طرح، فقط درون استان جلسات را برگزار نکردیم و این طرح به کهک، جعفرآباد، هیئات، مدارس، معلمین و مساجد نفوذ کرده است و همه درگیر هستند. در کل سعی داریم که ۷هزار نفر را از فعالان فرهنگی و اجتماعی را برای تبلیغ این حرکت قرآنی آموزش بدهیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم در پایان با تاکید بر چگونگی اجرایی این طرح در سطح شهر، ابراز کرد: برای به جریان انداختن قرآن در اجتماع، ساختار های خدمت رسان، قهرمان های رشته های مختلف، متخصصین و فعالین حوزه قرانی، اصناف، خانواده‌ها و ایجاد رقابت‌ با ایجاد پویش، مسابقه و رویداد، شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌ها اعم از لوگوها، زیرنویس‌ها و برنامه‌های پربیننده صورت می‌گیرد. معلمان و اساتید دانشگاه نیز باید سعی در آمیختن زندگی دانش‌آموزان و دانشجویان با قرآن کنند.

انتهای پیام
captcha