کد خبر: 4214796
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۷:۲۹

اعتبار یک‌هزار و ۲۰۰ میلیارد تومانی برای آموزش و پرورش قم

وزیر آموزش‌وپرورش گفت: در دومین سفر هیات دولت به قم، یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان برای آموزش‌وپرورش این استان اعتبار در نظر گرفته شد.

رضا مرادصحرایی، وزیر آموزش‌وپرورشبه گزارش ایکنا از قم، رضا مرادصحرایی، وزیر آموزش‌وپرورش در مراسم تجلیل از معلمان نمونه استان قم که شامگاه 20 اردیبهشت‌ماه برگزار شد، ، اظهار کرد: عدد قابل توجهی از این اعتبار برای اردوگاه ۱۵ خرداد است که حداقل ۵۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده‌است، اردوگاه‌ها قالب‌های تربیتی فوق‌العاده‌ای هستند که بخشی از موقعیت‌های یادگیری را پوشش می‌دهند و در تابستان‌ها که عموما تعطیل است به‌طور جدی فعال و پذیرای اردو‌های دانش آموزی خواهند بود.
 
وی با تاکید بر این‌که رفت‌وآمد زیاد به اردوگاه‌ها ضامن بهره‌برداری بیشتر از گروه‌ها و افزایش بهره‌وری است، ادامه داد: فاصله نزدیک بین اردوگاه ۱۵ خرداد و حرم حضرت معصومه(س) موقعیت تربیتی خوبی به دنبال دارد.
 
وزیر آموزش‌وپرورش در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به درصد بالای حضور دانش آموزان در هنرستان‌های قم و تاکید بر تقویت این مراکز در قم، گفت: توسعه هنرستان‌ها، سیاست جدی وزارت آموزش‌وپرورش است؛ بیش از ۴۵ درصد دانش آموزان مقطع متوسطه دوم این استان در هنرستان‌ها تحصیل می‌کنند.
 
وی با بیان اینکه میانگین نمره دانش آموزان قم در امتحانات نهایی نیز از میانگین کشوری بالاتر است، با این‌که ممکن است امکانات کمتری نسبت به برخی استان‌ها داشته باشند، تصریح کرد: برای افزایش سرانه فضای آموزشی در قم برنامه جدی داریم، هم اکنون حدود ۳۰ مدرسه در قم در حال ساخت است که اتفاق مهمی است.
 
وزیر آموزش و پرورش کفت: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون، هفت هزار مدرسه و به‌طور متوسط روزانه هشت مدرسه در کشور افتتاح شده‌ است؛ با این وجود در برخی شهر‌ها و روستا‌ها کمبود مدرسه داریم، زیرا مسائل جمعیتی فراتر از پیش‌بینی‌ها پیش می‌رود؛ در ۲ سال گذشته حدود ۲۰۰ هزار ردیف استخدامی گرفته شده‌است و امیدواریم بخشی از کمبود معلم در سطح کشور رفع شود.
 
وی در ادامه با بیان این‌که معلمی تنها شغلی است که کرامت و حفظ او جایگاه ویژه‌ای در جامعه دارد، افزود: گرامیداشت معلمان به گرامیداشت جامعه منتهی می‌شود؛ اگر معلم عزیز باشد جامعه عزیز می‌شود، اگر معلم شریف باشد شرافت جامعه حفظ می‌شود.
 
صحرایی افزود: رشد اجتماعی جامعه تابعی از نگرش، بینش و روش معلمان است.
انتهای پیام
captcha