چهارمین جشنواره «حکایت حضور» برگزار می‌شود
کد خبر: 4201428
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۲

چهارمین جشنواره «حکایت حضور» برگزار می‌شود

 چهارمین جشنوارهٔ حکایت حضور به مناسبت نیمه شعبان و باهدف ترویج فرهنگ مهدوی و افزایش معرفت عمومی جامعه نسبت به امام عصر (عج) با همکاری ادارهٔ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم و بنیاد بین‌المللی امامت برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا از قم، چهارمین جشنواره حکایت حضور با تفاوت‌های برنامه‌ای و اجرایی نسبت به سال گذشته همراه است؛ در سال‌های گذشته تمام برنامه‌ها اعم از کارشناسان مذهبی، برنامه نمایشی و پلاتو‌های گفتگوی مجری و مراسم‌های مذهبی حول فرمایش گوهربار «مَنْ ماتَ وَ لَمْ یَعْرِفْ إمامَ زَمانِهِ مَاتَ مِیتَةً جَاهِلِیَّة» پیامبر اکرم(ص) حرکت می‌کرد؛ درحالی‌که جشنوارهٔ امسال که عمدهٔ وقت برنامه به اجرای نمایش سپری می‌شود، ایجاد چالش و دغدغه در ذهن مخاطبین را هدف‌گذاری نموده است.
 
این جشنواره سعی دارد تا آنچه تاکنون از آن غفلت شده و اتفاقاً جزو مهم‌ترین مسائل و نکاتی است که توجه بدان در اعمال رفتار و منش زندگی تحولاتی ایجاد خواهد کرد را گوشزد نموده، به‌نوعی سبک زندگی مهدوی را تبیین نماید.
 
این نمایش که تحت عنوان «توریست‌های نقصد» اجرا می‌شود از عبارت‌های بسیار وزین و دقیق روایی آیات قرآن و ادعیهٔ برگرفته شده و گروه‌های دانشجویی، نخبگان دبیرستانی و عموم جامعه طلاب و فضلا و نیز فرهیختگان و متفکران جامعه را هدف‌گذاری نموده است؛ چرا که این نمایش مخاطب خود را به چالش فکری و اندیشه وامی‌دارد.
 
نمایش «توریست‌های نقصد» شرح‌حال خود ماست و نوع ارتباط‌مان با امام‌زمان(عج) را تشریح می‌کند؛ این که چقدر این ارتباط واقعی است و آیا واقعاً ما جزو منتظران واقعی آن حضرت هستیم یا خیر؟ و این که اعمال و رفتار ما تا چه اندازه می‌تواند امام زمانی باشد.
 
تبیین ارزش واقعی ظهور بقیه الله الاعظم(عج) از مهم‌ترین نکات این نمایش است و دقایق اولیه آن همراه با ایهام، استعاره و کنایه آغاز می‌شود و مخاطبین باید خیلی بیشتر توجه داشته باشند تا بتوانند به راز این نمایش پی ببرند که البته از اواسط نمایش به بعد، کم‌کم همه مخاطبین ارتباط خوبی با نمایش برقرار نموده، در انتها نمایش به اهداف این اجرا دست پیدا خواهند کرد که شاید تا دیروز به بعضی از آن‌ها فکر نکرده بودند.
 
اجرای سرود بسیار فاخر و جذاب و قوی از دیگر برنامه‌های نمایش «توریست‌های نقصد» است؛ این سرود از جمله سرود‌هایی است که بدون موسیقی خوانده می‌شود و در ارتباط با وجود مقدس امام‌زمان(عج) و معرفت به آن بزرگوار توانسته فیلم‌برداری، تدوین و صداگذاری بسیار حرفه‌ای را دنبال نموده، اثر بسیار فاخری را ارائه نماید.
 
در این ایام که شهر مقدس قم میزبان بسیاری از مسافرین محترمی است که برای زیارت مسجد مقدس جمکران به شهر قم مسافرت نموده‌اند، این جشنواره فرصت مغتنمی است تا این عزیزان بتوانند در کنار بازدید از غرفه‌ها و موکب‌هایی که انواع و اقسام خیرات و تبرعات را در مسیر بلوار پیامبر اعظم و مسجد مقدس جمکران ارائه می‌کنند، یک کار فرهنگی قوی و اصیل را مشاهده و تحول عمیقی نسبت به امام‌زمان(عج) کسب و خاطره‌ای ماندگار را ثبت کنند. چرا که تئاتر و نمایش از جمله هنر‌هایی است که بیشترین اثرگذاری را روی مخاطب دارد و فضای متفاوتی در ارتباط فرد با نمایش و حوزهٔ هنر برقرار و تأثیرات عمیق و پایداری در مخاطب ایجاد می‌شود.
 
این جشنواره از امروز آغاز شده و تا 5 اسفندماه در دو سانس ساعت ۱۸:۳۰ و ۲۰:۳۰؛ واقع در قم، میدان نواب صفوی، تالار مرکزی شهر تالار فرهنگ و هنر برگزار خواهد شد.
 
 
 از عموم مردم شهر مقدس قم زائران، مجاوران دعوت می‌شود تا با مراجعه به رزرو رایگان hekayat-hozoor.ir حضور در جشنوراه حکایت حضور از این نمایش لذت بخش معرفتی استفاده نمایند؛ حضور میهمانان گرامی صرفا با داشتن رزرو قبلی امکان پذیر است.
انتهای پیام
captcha