آزمون بزرگ و جامع مؤسسه شمیم کوثر وحی برگزار شد
کد خبر: 4141633
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۸
در قم؛

آزمون بزرگ و جامع مؤسسه شمیم کوثر وحی برگزار شد

دومین آزمون بزرگ و جامع مؤسسه قرآنی شمیم کوثر وحی در قالب آزمون جزء دوم قرآن کریم، با حضور 400 قرآن‌پژوه در حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد.

آزمون بزرگ و جامع مؤسسه شمیم کوثر وحی برگزار شدبه گزارش ایکنا از قم، دومین آزمون بزرگ و جامع مؤسسه قرآنی شمیم کوثر وحی در قالب آزمون جزء دوم قرآن کریم، صبح امروز 28 اردیبهشت‌ماه با حضور 400 قرآن‌پژوه در شبستان حضرت فاطمه الزهرا(س) حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد.

معصومه سلیمانی، مدیرعامل مؤسسه قرآنی شمیم کوثر وحی در حاشیه آزمون در گفت‌وگو با ایکنا از قم در این باره بیان کرد: ما در مؤسسه شمیم کوثر وحی به دنبال اجرای آیه «وَنُنَزِّلُ مِنَ الْقُرْآنِ مَا هُوَ شِفَاءٌ وَرَحْمَةٌ لِلْمُؤْمِنِينَ» و طلبمان از قرآن بنا بر قولی که خداوند به انسان داده است، با قرآن مأنوس شدیم و از 13 سال پیش آموزش ترجمه و تفسیر اجمالی قرآن را با دو کلاس در قم شروع کردیم که در حال حاضر تعداد به 40 کلاس رسیده است.

وی ادامه داد: پس از اینکه تعداد کلاس‌ها افزایش پیدا کرد، برخی قرآن پژوهان به جز سی قرآن رسیدند و برای اینکه یادآوری و مروری برای آنها باشد، مؤسسه اقدام به برگزاری آزمون کرد که در سال 1401 آزمون جز یک برگزار شد و این برای بار دوم است که آزمون برگزار می‌شود.

سلیمانی گفت: این آزمون، آزمون ترجمه و تفسیر اجمالی است؛ یعنی فردی که کلام خدا را به زبان می‌آورد، متوجه معانی قرآن شود که به این آموزش می‌توان انس با قرآن گفت و هدف آن نیز نهادینه شدن و تثبیت کردن یادگیری‌هایی است که در کلاس‌های مؤسسه انجام می‌شود.

مدیرعامل مؤسسه قرآنی شمیم کوثر وحی افزود: روند تشکیل کلاس‌ها هم به این صورت است که یک خانم متولی برگزاری کلاس شده و با توافق با هیئت امنا مسجد محل، از خانم‌های دیگر برای حضور در کلاس‌ دعوت می‌کند و زمانی که تعداد متقاضیان به ده تا پانزده نفر برسد، این کلاس‌ها با حضور مربی برگزار می‌شود که مربی نیز از همان محله انتخاب می‌شود؛ این برنامه، یک برنامه محله محور بوده و هر کلاس دارای یک مربی، یک خادم قرآن و تعدادی قرآن پژوه است.

سلیمانی بیان کرد: کلاس‌های مؤسسه با آموزش ترجمه و تفسیر چند آیه از قرآن شروع می‌شود و با اتمام یادگیری یک جز، از هر حزب و نیز کل جز، یک امتحان شفاهی و یک امتحان کتبی گرفته می‌شود؛ بعد از برگزاری آزمون نیز جشنی برای بزرگداشت قرآن و قرآن پژوهان برگزار و از مربی و همه قرآن پژوهان تقدیر می‌شود، به علاوه به سه نفر برتر و یک نفر حضور دائم، جایزه ویژه اهدا می‌شود؛ هدف از برگزاری جشن هم اول تقدیر از کسانی است که در کلاس‌ها حضور داشتند و بعد اعلام حضور در محل است، تا دیگران نیز به حضور در کلاس‌ها تشویق شوند که الحمدالله تا به حال در این امر پیشرفت خوبی داشتیم.

وی با بیان اینکه مؤسسه شمیم کوثر وحی از سازمان تبلیغات مجوز دارد اما متأسفانه حمایتی از سوی این سازمان انجام نمی‌شود، گفت: تمام هزینه‌های جاری کلاس‌ها از طریق مردم، خیرین، مربیان، خادمین قرآن و قرآن پژوهان تأمین می‌شود و تنها گواهی این آزمون با تأییدیه سازمان تبلیغات است.

مدیرعامل مؤسسه قرآنی شمیم کوثر وحی در خصوص برگزاری آزمون گفت: در آزمون سال گذشته، شرکت کنندگان تنها از اعضای مؤسسه شمیم کوثر وحی بودند تا ما بتواتیم یک برآورد و ارزیابی از مؤسسه داشته باشیم؛ اما امسال به دلیل تقاضا و ظرفیتی که وجود داشت، تصمیم بر این شد که قرآن‌پژوهان خارج از مؤسسه هم در این آزمون شرکت کنند، اما هم‌چنان امسال نیز سنجشی از مؤسسه شمیم کوثر وحی خواهیم داشت.

وی در پایان تصریح کرد: ما قصد داریم این پیام را به همه مردم برسانیم که ما به قرآن نیازمندیم و در درگاه قرآن سائلیم، سائل درخواست و صبر می‌کند تا مرادش را دریافت کند؛ به همین دلیل همه را به انس با قرآن دعوت می‌کنیم و به آنها تأکید می‌کنیم در این راه خسته نشوند تا این باب باز شده و قلبشان منور به نور قرآن شود.

مهنوش بهروز

انتهای پیام
captcha